۱۳۹۸ دی ۲۹, یکشنبه

مرگ مادر ۱۵ ساله در شهرستان دیشموک بر اثر خودسوزی

خبرگزاری هرانا – روز یکشنبه ۲۲ دی ماه، رئیس شبکه بهداشت شهرستان دیشموک در استان کهگیلویه و بویر احمد از مرگ یک مادر نوجوان ۱۵ ساله در پی خودسوزی خبر داد. همچنین بنابر گفته وی طی ۶ ماه نخست سال جاری، ۶ مورد خودکشی زنان در منطقه دیشموک رخ داده که از این تعداد  ۴ مورد خودسوزی و ۲ مورد حلق آویز بوده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از  ایلنا، روز یکشنبه ۲۲ دی ماه ۱۳۹۸، علیرضا افروغ، رئیس شبکه بهداشت شهرستان دیشموک در استان کهگیلویه و بویر احمد از مرگ مادر نوجوان ۱۵ ساله در پی خودسوزی خبر داد.


افروغ ضمن اعلام این خبر گفت: “شب ۲۱ دی ماه، زنی ۱۵ ساله‌ که مادر دختری یک ساله نیز بود، در روستای «گلالی بردسفید» از توابع دیشموک اقدام به خودسوزی کرد که متاسفانه جان خود را از دست داد”.

وی افزود: “پس از اطلاع رسانی به ما، این زن جوان به مرکز بهداشت یکی از مناطق دیگر به اسم قلعه ریسی منتقل شد اما متاسفانه به علت شدت جراحات ناشی از سوختگی فوت شد”.

افروغ ادامه داد: “در ۶ ماه اول امسال، ۶ مورد خودکشی در منطقه دیشموک داشتیم که از این تعداد ۴ مورد خودسوزی و ۲ مورد حلق آویز بوده است”.

به گفته این مقام مسئول تمامی این افراد زن بودند که به دلیل اختلافات خانوادگی دست به این کار زدند.

گفتنی است که سهم نوجوانان ایرانی از خودکشی های سالانه از سوی سازمان پزشکی قانونی بیش از ۷ درصد اعلام شده است.

پیش‌تر محمد نوروزی‌نیا، رییس آموزش و پرورش دیشموک با اشاره به آمار بالای نرخ خودسوزی بین زنان این منطقه، اعلام کرده بود که هر سه ماه یک‌بار این خودسوزی‌ها رخ می‌دهد و از دلایل عمده آن می‌توان به سطح پایین فرهنگی، اقتصادی و ازدواج‌های تحمیل شده اشاره کرد.

بخش دیشموک از بخش‌های شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد محسوب می‌شود که با یاسوج مرکز این استان حدود ۲۹۰ کیلومتر فاصله دارد. این بخش از محرومیت های فراوانی رنج می‌برد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...