۱۳۹۸ بهمن ۹, چهارشنبه

از اول سال جاری تاکنون؛ افزایش آمار کودک و همسر آزاری در استان آذربایجان غربی

خبرگزاری هرانا – رئیس سازمان پزشکی قانونی آذربایجان غربی گفت که از اول سال جاری تاکنون ۶۸ مورد کودک آزاری و ۲ هزار ۴۴۲ مورد همسرآزاری در این استان گزارش شده است که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۶۲ و ۱۱ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، رسول روشنی، رئیس سازمان پزشکی قانونی آذربایجان غربی، با اشاره به این که در سال جاری میزان کودک آزاری با افزایش قابل توجهی مواجه است، گفت: از آغاز سال جاری تاکنون ۶۸ مورد کودک آزاری گزارش شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۲ درصد افزایش را نشان می دهد”.


وی در خصوص آمار همسر آزاری در این استان نیز افزود: “در سال جاری تعداد ۲۴۴۲ مورد همسر آزاری در استان اتفاق افتاده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد افزایش دارد”.

روشنی ادامه داد: “آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات در سال جاری در استان به تعداد ۱۰۹ زن و ۴۶۰ مرد گزارش شده است”.

در بهمن ماه ۹۷، حبیب الله مسعودی فرید، معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفته بود که طی سال گذشته حدود یک میلیون تماس با اورژانس اجتماعی ۱۲۳ از سوی مردم گرفته شده که از این میان حدود ۱۱ هزار تماس در ارتباط با کودک آزادی و حدود ۱۰ هزار تماس در ارتباط با همسر آزاری بوده است.
گفتنی است بر اساس گزارش سالانه گردآوری شده توسط مجموعه فعالان حقوق بشر، طی سال ۲۰۱۹ میلادی در رسته حقوق کودکان، دستکم ۱۲۹۰ مورد کودک آزاری، ۳۱ مورد تجاوز و آزار جنسی کودکان، ۱۰ مورد قتل کودکان و همچنین ۳۱ مورد خودکشی کودکان رخ داده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...