۱۳۹۸ دی ۲۰, جمعه

جزئیاتی از سرنشینان هواپیمای اوکراین؛ ۱۴۴ ایرانی و ۳۲ تبعه خارجی کشته شدند

به گزارش صدای امریکا-در پی سقوط یک هواپیمای اوکراینی پس از پرواز از فرودگاه امام، در حوالی شهر جدید پرند تهران و کشته شدن ۱۷۶ سرنشین آن، گزارش‌ها حاکی است که ۱۴۴ نفر از قربانیان این حادثه شهروندان ایرانی، ۱۱ شهروند اوکراین، ۱۰ نفر تبعه کشور افغانستان همچنین چهار تبعه سوئدی، یک تبعه بریتانیایی و شش نفر نیز از اتباع کشور کانادا هستند.

رسانه های داخل ایران بامداد روز چهارشنبه ۱۸ دی ماه گزارش دادند که یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ پس از برخواستن از فرودگاه امام خمینی تهران، به مقصد کی‌یف اوکراین، در حوالی شهر جدید پرند استان تهران ساعت ۶ و ۱۸ دقیقه به وقت محلی سقوط کرد و سرنشینان این هواپیما که ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه پرواز بودند، جان باختند.


دانشگاه صنعتی شریف نیز تایید کرده است که در این حادثه ۱۳ دانشجوی این دانشگاه‌ جان خود را از دست دادند.

به گزارش آسوشیتدپرس، سقوط هواپیمای اکراینی چند ساعت پس از آن رخ داد که «ایران حمله موشکی بالستیک به پایگاه های عراقی که در آن سربازان آمریکایی مستقر شده بود، را آغاز کرد. اما مقامات اوکراینی و ایرانی گفتند که احتمالا نقض فنی منجر به سقوط بوئینگ ۷۳۷ شده است.»

پیشتر آسوشیتدپرس به نقل از مقامات فرودگاهی اوکراین گزارش داده بود که بیشتر سرنشینان این هواپیما دانشجویان ایرانی بودند که پس از تعطیلات سال جدید میلادی به کی‌یف باز می گشتند. سازمان پزشکی قانونی ایران نیز گزارش داد که فرآیند شناسایی هویت جانباختگان سقوط هواپیمای اوکراینی حدود سه روز تا یک هفته به طول خواهد انجامید.

بنابر گزارش‌ها این «هواپیمای اوکراینی در منطقه خالی از سکنه و زمین کشاورزی سقوط کرده است و به خانه‌های اطراف محل خسارتی وارد نشده است.»

یک مقام شرکت بوئینگ به آسوشیتدپرس گفت که از رخدادها در ایران باخبر بوده و در حال جمع‌آوری اطلاعات است. ​همچنین گزارش‌ها حاکی از پیدا شدن دو جعبه سیاه هواپیماست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...