۱۳۹۸ دی ۲۳, دوشنبه

نازنین زاغری به بیمارستان منتقل شد

خبرگزاری هرانا – روز شنبه ۲۱ دی ماه، نازنین زاغری رتکلیف، شهروند ایرانی بریتانیایی که در حال سپری کردن دوران محکومیت خود در زندان اوین است، به علت وخامت حال عمومی در پی حمله عصبی به بیمارستان منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایران اینترنشنال، روز شنبه ۲۱ دی‌ماه ۱۳۹۸، نازنین زاغری رتکلیف، به بیمارستان منتقل شد.


بر اساس این گزارش، انتقال این زندانی سیاسی در پی وخامت حال عمومی وی صورت گرفته است.

بنابر گفته ریچارد رتکلیف همسر خانم زاغری، این زندانی دو تابعیتی به دلیل حمله عصبی به بیمارستان منتقل شده است.

در خصوص نازنین زاغری گفتنی است که وی پیشتر در تاریخ ۲۲ دیماه ۹۷، به همراه نرگس محمدی در اعتراض به چگونگی نحوه رسیدگی به وضعیت درمانی‌شان به مدت سه روز دست به اعتصاب غذا زده و با وعده مساعد مسئولان زندان در تاریخ ۲۴ دیماه همان سال به اعتصاب خود پایان داد. با این حال مسئولان زندان به وعده خود عمل نکرده و مجدداً از اعزامش به بیمارستان جلوگیری کردند. نازنین زاغری روز سه‌شنبه ۱۴ اسفندماه ۹۷ به همراه نرگس محمدی طی نامه‌ای به جعفری دولت آبادی، دادستان تهران اعلام کردند که در صورت تداوم عدم رسیدگی به مطالبات شان دست به اقدامات اعتراضی خواهند زد.

نازنین زاغری از روز شنبه ۲۵ خردادماه ۹۸، در اعتراض به بازداشت ناعادلانه و تداوم عدم رسیدگی به مطالباتش دست به اعتصاب غذا زده و در تاریخ ۸ تیرماه به اعتصاب خود خاتمه داد. همزمان با اعتصاب غذای این زندانی سیاسی، ریچارد رتکلیف، همسر وی نیز در مقابل سفارت ایران در لندن دست به اعتصاب غذا زده بود. وی در تاریخ ۲۴ تیرماه ۹۸، به بخش روان پزشکی بیمارستان امام خمینی تهران منتقل شد و در تاریخ ۳۱ تیرماه در حالی به زندان بازگردانده شد که طی دوره درمان در بیمارستان، تحت شکنجه و آزار بوده و به گفته خودش، در این دوران به تخت خوابش زنجیر شده و به شدت آسیب دیده است.

لازم به ذکر است نازنین زاغری رتکلیف، فروردین سال ۹۵ هنگام بازگشت به بریتانیا در فرودگاه تهران بازداشت و به کرمان منتقل شد. سپاه کرمان در اطلاعیه‌ای او را به مشارکت در “براندازی نرم” و همکاری با “موسسات معاند” متهم کرد.

وی در شهریورماه ۹۵ در دادگاهی به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی به پنج سال زندان محکوم شد. خانم زاغری روز یکشنبه ۱۶ مهر (۸ اکتبر) ۱۳۹۶، به دادسرای اوین منتقل و در آنجا به او گفته شده که سپاه پاسداران سه اتهام جدید علیه او مطرح کرده است. این اتهام‌ها شامل عضویت در سازمان‌هایی است که “برای براندازی نظام” تلاش می‌کنند. دریافت پول از موسسه‌های رویترز و بی‌بی‌سی و شرکت در تظاهراتی در مقابل سفارت ایران در لندن اتهام‌های دیگری است که به خانم زاغری زده شده است. گزارش شده که قاضی تحقیق، اتهام‌های اول و سوم را به خانم زاغری تفهیم کرده و او هر دوی آنها را رد کرده است.

این شهروند در حال حاضر در زندان اوین دوران حبس خود را می‌گذراند. نازنین زاغری با بخش آموزشی و خیریه بنیاد رویترز همکاری داشت و در گذشته مدتی در بخش اداری نهاد خیریه بخش جهانی بی‌بی‌سی کار می‌کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...