۱۳۹۸ دی ۲۵, چهارشنبه

شهناز اکملی، مادر یکی از کشته‌شدگان اعتراضات سال ۸۸ دوباره زندانی شد

به گزارش صدای امریکا-شهناز اکملی مادر مصطفی کریم بیگی یکی از کشته شدگان اعتراضات پس از انتخابات سال ۸۸، برای گذراندن حکم یکسال زندان خود روز چهارشنبه ۲۵ دی ماه روانه زندان اوین شد.

شهناز اکملی در توئیتر خود این خبر را اعلام کرده و نوشت: «عکس‌ پسرم را با خودم می‌برم زندان چون می‌دانم قوت قلب من است.من یک مادرم که جرمم دادخواهی‌ و تکرارِ و یک پرسش ساده که هیچگاه پاسخ نگرفتم: چه کسی پسرم را کشت؟»

خانم اکملی در ادامه از مردمی که کنار او و خانواده اش بودند، تشکر کرد و افزود: «ما خویشاوندان هم هستیم وبه جز یکدیگر پناهی نداریم.به امید روزهای خوب»



همچین مریم کریم بیگی دختر خانم اکملی هم عکس را از لحظه خداحافظی و روانه شدن مادرش به زندان اوین در توئیتر منتشر کرد.

خانم اکملی که در ۱۰ سال گذشته همواره به دنبال دادخواهی و یافتن عوامل کشتن فرزندش بود به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به یک سال حبس تعزیری، ممنوعیت خروج از کشور، محرومیت از فعالیت سیاسی، و محرومیت از عضویت در فضای مجازی محکوم شده است.

فرزند او، مصطفی کریم بیگی، در جریان اعتراضات به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ در تاریخ ششم دی ماه آن سال، که مصادف با عاشورا بود، از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد.

طبق گزارش‌ها، مقامات امنیتی به این شرط جسد او را به خانواده اش تحویل دادند که خاکسپاری، خارج از تهران، دور از محل سکونتش برگزار شود و هیچکس جز پدر، مادر، و خواهرش در مراسم حاضر نباشند. پیکر مصطفی، مدت‌ها بعد از کشته شدنش، در شهریار به خاک سپرده شد.

اجرای حکم شهناز اکملی به عنوان یکی از مادران کشته شدگان اعتراضات و رفتن او به زندان در حالی است که جمهوری اسلامی همچنان شاهد اعتراضات مردم پس از سرگونی هواپیمای اوکراینی و کشته شدن ۱۷۶ نفر به دلیل شلیک موشک از سوی سپاه پاسداران است.

در پی این اعتراضات، پرزیدنت ترامپ و مقامات آمریکا ضمن هشدار به رژیم ایران خواستار عدم سرکوب معترضان شدند.

وزارت خارجه آمریکا هم بارها و در موارد مختلف برخوردهای خشونت آمیز و سرکوب گسترده معترضان، و نیز نقض مکرر و مداوم حقوق شهروندان ایران توسط رژیم حاکم بر آن کشور را محکوم کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...