۱۳۹۸ دی ۱۳, جمعه

سپیده فرهان بازداشت و جهت تحمل حبس به زندان اوین منتقل شد

خبرگزاری هرانا – سپیده فرهان، یکی از بازداشت شدگان اعتراضات دیماه ۹۶، امروز چهارشنبه ۱۱ دی ماه بازداشت و جهت تحمل دوره محکومیت خود به زندان اوین منتقل شد. خانم فرهان پیشتر توسط دادگاه انقلاب تهران به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شده بود و این حکم در مرحله تجدیدنظر به ۲ سال حبس تعزیری تقلیل یافت.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز چهارشنبه ۱۱ دی ماه ۱۳۹۸، سپیده فرهان، یکی از بازداشت شدگان اعتراضات دیماه ۹۶ بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت خود راهی زندان اوین شد.


سپیده قلیان، فعال مدنی، امروز در یادداشت کوتاهی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام از بازداشت خانم فرهان خبر داد و نوشت: “سپیده فرهان از بازداشت شدگان دی ماه ۹۶ برای اجرای حکم دو سال دستگیر و به زندان اوین منتقل شد”.

سپیده فرهان پیشتر توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ماشاالله احمدزاده به به ۶ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده بود. پس از اعتراض خانم فرهان به حکم صادره، این حکم مدتی بعد توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ۲ سال حبس تعزیری کاهش یافت.
اتهامات سپیده فرهان در کیفرخواست ابتدا “اخلال در نظم عمومی” و ” اجتماعی و تبانی علیه امنیت کشور” عنوان شده بود که با نقض اتهام “اخلال در نظم عمومی” نهایتا به تحمل دو سال حبس تعزیری محکوم شده است.

خانم فرهان پیشتر در تاریخ ۱۲ دی‌ماه ۹۶ در جریان اعتراضات سراسری دیماه بازداشت و پس از حدود یک ماه و نیم با تودیع قرار به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شده بود.

در اعتراضات اواخر سال ۹۶ که بعضاً با عنوان «اعتراضات دی ماه» از آن یاد می شود، تعداد پرشماری از افراد در شهرهای مختلف بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفتند. طی این اعتراضات در سراسر ایران دستکم ۲۵ تن کشته و حدود ۵ هزار نفر نیز بازداشت شدند.

رحمانی فضلی، وزیر کشور در آخرین گفتگوی خود در این باره اذعان کرد: “اعتراضات دی ماه ۹۶ در ۱۰۰ شهر ایران روی داد که این اعتراضات در ۴۰ شهر به خشونت کشیده شد”. علی ربیعی، وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره اعتراضات دی ماه ۹۶ گفت که این اعتراضات ۱۶۰ شهر کل کشور را در بر گرفت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...