۱۳۹۸ بهمن ۴, جمعه

ترانه علیدوستی «با قرار کفالت» آزاد است

به گزارش رادیوفردا-در پی انتشار خبر احضار ترانه علیدوستی، بازیگر مشهور سینمای ایران، به دادسرای فرهنگ و رسانه در روز شنبه، ۲۸ دی، وکیل او اعلام کرد که اتهام این بازیگر سینما «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و مربوط به شکایت نیروی انتظامی از او در سال ۹۷ است.

خانم علیدوستی از دی‌ماه ۹۷ به این سو هیچ متنی در توئیتر منتشر نکرده بود تا آن که در روز ۲۴ دی‌ماه در واکنش به سرنگونی هواپیمای مسافری توسط سپاه، در اینستاگرام خود نوشت: «ما شهروند نیستیم. هیچ‌ وقت نبودیم. ما اسیریم، میلیون‌ها اسیر.»


کاوه راد، وکیل ترانه علیدوستی، همچنین افزوده است که شکایت از او در ارتباط با «توئیت‌هایی است که حاوی مضامین سیاسی و اجتماعی در موضوعاتی همچون حجاب، گشت‌ ارشاد، رفع حصر و وضعیت نگهداری از زندانیان بوده است».

به‌ گفته وکیل خانم علیدوستی، تاریخ ابلاغ احضاریه در مورد پرونده سال گذشته، «۲۵ دی‌‌ماه امسال» بوده است.

ترانه علیدوستی روز یک‌شنبه، ۲۹ دی، پس از بیان آخرین دفاعیات خود در دادگاه، «با قرار کفالت» آزاد شد.

او یک روز قبل از ابلاغ احضاریه دادگاه، در اینستاگرام خود همچنین با استفاده از هشتگ «تحریم جشنواره» نوشت که «خوشحالم که امروز ماهیت این پروپاگاندای غیرسینمایی و دولتی برای تعداد زیادی از همکارانم روشن شده» است.

ترانه علیدوستی بیش از پنج میلیون و ۸۰۰ هزار دنبال‌کننده در اینستاگرام دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...