۱۳۹۸ بهمن ۹, چهارشنبه

انتقاد تند عضو شورای شهر درباره سهم زنان از فضاهای شهری | سوگیری توسعه شهری مردانه است؟

شهربانو امانی در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری آنلاین در این باره اظهار کرد: در دوره‌های مختلف برای افزایش حضور زنان در سطح شهر تلاش‌هایی انجام شده است. به عنوان مثال آمدند پارک بانوان را راه انداختند. بعد از دفاع مقدس، این کار در شهرهای مختلف کشور خیلی متداول شد. بیشترین هزینه‌ها هم برای آن صرف شد اما مشکل این است که این پارک‌ها در دسترس نیستند و شما برای دسترسی به آنها باید خودروی شخصی داشته باشید. ساعت فعالیت‌شان هم بسیار محدود است و خانم‌های شاغل نمی‌توانند از آنها استفاده کنند.


امانی با بیان این که امنیت روحی، جسمی و جنسی زنان در اماکن عمومی تهران کم است، ادامه داد: عوامل بازدارنده برای حضور پررنگ زنان در جامعه آن قدر زیاد است که خانم‌ها نمی‌توانند از فضاهای شهری استفاده مطلوب کنند؛ مثل عدم سرمایه‌گذاری در گذشته‌ و مشکلات دیگر.

وی گفت: بعضی‌ها هم خوش‌شان نمی‌آید که زنان در اجتماع فعال باشند. ما زنان و خانواده‌های دوچرخه‌سوار زیادی داریم اما هر وقت فرصتی پیش می‌آید که زنان از جمله زنان دوچرخه‌سوار می‌خواهند در جامعه حضور پررنگ داشته باشند، یک عده با یک تفکر خاص پیدا می‌شوند و مانع‌تراشی می‌کنند. آنها نمی‌خواهند بپذیرند که خلقت زن و مرد مساوی است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: این افراد نمی‌خواهند قبول کنند که زنان و مردان برای توسعه و ترقی شهر و کشور باید کنار هم قرار بگیرند. در این بین خیلی از زن‌ها برای دوری از حس ناامنی روحی و روانی ترجیح می‌دهند که در خانه بمانند و در بهترین حالت فقط برای یک گردش از خانه بیرون بزنند.

امانی تاکید کرد: در شرایطی که بیماری‌های مختلف مثل دیابت، اضافه‌وزن و کمبود ویتامین دی بیداد می‌کند، ما باید کاری کنیم تا زنان و دختران ما که نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، بتوانند مثل مردها از امکانات موجود استفاده کنند تا سلامت جسمی و روانی آنها به خطر نیفتد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...