۱۳۹۸ بهمن ۸, سه‌شنبه

استفاده ابزاری از زنان در جمهوری اسلامی

 استفاده ابزاری از زنان در جمهوری اسلامی

زنان در جمهوری اسلامی همیشه به عنوان شهروند درجه دوم شناخته می شوند و زنانی که در هرم قدرت جای دارند فقط به عنوان ترویج دهندگان ایدئولوژی جمهوری اسلامی از آنان استفاده می شود به عنوان مثال شهیندخت مولاوردی معاون رییس جمهور ایران در امور زنان، فاطمه رهبر نماینده تهران، در مجلس شورای اسلامی، فاطمه میرگلوبیات نماینده دیگر مجلس ، سهيلا جلودار زاده نماینده چند نفر دیگر از زنان به عنوان هیات ایرانی در سازمان ملل در مورد برابری جنسیتی در ایران سخنرانی کردند. شهيندخت مولاوردي معاون رییس جمهور ایران در سازمان ملل گفت:‌ « جایگاه والای زن در آموزه های قرآنی و اسلامی در تدوین اسناد و قوانین جمهوری اسلامی ایران از جمله قانون اساسی و قوانین موضوعه حقوق مادی و معنوی زنان را تضمین می نماید . 


اما واقعیت ها از داخل ایران به گونه ای دیگر می باشد ،واقیعت هایی مثل انتخاب شدن به عنوان رئیس جمهور،حق شهادت دادن،حق ارث مساوی و....

جمهوری اسلامی در تبلیغ ایدولوژی خود که از زنان فقط به عنوان مادرانی که وظیفه اصلی آنان فقط به دنیا آوردن فرزندان می باشد که از آن نمونه می توان به موردی اشاره کرد که در جهت تبلیغ کودک همسری ،استفاده ابزاری از خانمی که دارای 8 فرزند بوده و به نقل قول از ایشان وظیفه اصلی مادران جهاد در فرزند آوری می باشد. این خانم با سن حدود سی سال دارای 8 فرزند بود که محل زندگی آنان در یک آپارتمان 80 متری می باشد.

در مورد دیگری که برای تبلیغ حجاب اجباری در تلویزیون جمهوری اسلامی پخش شد ، خانمی محجبه در پرسش مجری با طرح سوالی که آیا حجاب شما در انتخاب شما تاثیر دارد؟ که ایشان جواب داده مدیران ما به ارزش های بالاتر همچون حجاب اهمیت می دهند، اینگونه انتخاب خود را توجیح می کند .

اما واقیعت به گونه دیگری می باشد که زنان سرزمین من با بستن شال سفید بر سر چوب ،حاضر شدند در میادین ورزشی بدون حجاب ، اعتراض های خود را بیان می کند.

ملاحظه می شود در اثر فشار ها بر زندگی زنان آنان ، مجبور به دست زدن به حرکات رادیکال شده اند ، به عنوان مثال سحر خدایاری که با خودسوزی خود و از دست دادن جان اعتراض خود را بیان کرد و طبق گزارش های رسیده آمار خودسوزی در ایران به شدت افزایش یافته است.

البته زنانی که بر طبل ایدئولوژی جمهوری اسلامی می کوبند نه تنها به این موضوع باور ندارند بلکه زمانی که احساس می کند که زیر نظر نیستند آنرا نقض می کنند به عنوان مثال آزاده نامداری که به عنوان پرچمدار حجاب اجباری از آن در رادیو و تلویزیون یاد می شود در کشور سوئیس با دیدن فضای آزاد خود کشف حجاب کرده است. این نشانگر این است این گونه زنان فقط برای بدست آوردن منافع مالی تن به انجام اینگونه کارها داده اند.

در مورد دیگر در یکی از بزرگترین اختلاس های ایران ، اسم یک زن به عنوان یکی از اصلی ترین متهمان این پرونده بنام مرجان شیخ‌الاسلامی شنیده می شود که ایشان دوبار نامزد نمایندگی مجلس شورای اسلامی شده و صلاحیت او از سوی شورای نگهبان تایید شده بود. او در مجلس ششم در فهرست اصلاح‌طلبان و در مجلس هشتم در فهرست ائتلافی اصولگرایان قرار داشت و هم اینک در تورنتو زندگی می‌کند.

آخرین پرده برنامه‌های خاص صدا  و سیما سخنان زینب ابوطالبی در شبکه افق بود که به این نتیجه رسیده بود هر کس مثل او نیست، باید از ایران برود: «اگر کسی اعتقاد ندارد جمع کند از ایران برود، برود به جایی که آن رفاه هست اگر هم اعتقاد دارد باید جدی وارد میدان شود. امروز همه ایرانیان به نوعی زندگی سلحشورانه احتیاج دارند»

که در پاسخ ایشان بهروز شجاعی روزنامه‌نگار در حساب توئیتری خود می‌نویسد: «از خانم ابوطالبی که اینقدر دنبال زندگی سلحشورانه هستند و می‌فرمایند هر که در این حلقه نیست ایران را ترک کند، یک سوال دارم، قیمت لندکروز امروز چند است و داشتن خودروی لندکروز هم آیا جزو شرایط زندگی سلحشورانه است؟»

لعیا جنیدی که بعنوان معاون حقوقی رئیس‌جمهوری در حال فعالیت می باشد ، تصاویری موجود است که نشان می‌دهد ، پوشش جنیدی پس از عضویت در کابینه از مانتو و روسری به چادر تغییر کرده‌است این مسئله در شبکه‌های اجتماعی بحث‌برانگیز شد. جنیدی در مصاحبه‌ای گفت که دلیل این تغییر پوشش تقاضای حسن روحانی برای رعایت «پروتکل کابینه» بوده‌ است.

یکی از بحث‌های جنجالی پیش آمده در دولت دوازدهم، موضوع مدیران دو تابعیتی است که پس از طرح در مجلس شورای اسلامی، توسط برخی نمایندگان پیگیری شد. لیست مدیران دوتابعیتی در نهایت در تاریخ ۱ مرداد ۱۳۹۸ توسط جواد کریمی قدوسی (نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی) در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت. در این لیست نام معصومه ابتکار نیز به عنوان مدیر دو تابعیتی دیده می شود.

در بین مسئولین کشور تعداد اندکی وجود دارند که بیش از 5 فرزند داشته که این موضوع نشانگراین تبلیغات صرفا برای عموم مردم می باشد و همگی اینها دوگانگی حرف و عمل مسئولین جمهوری اسلامی را نشان میدهد که همه این شعارها از حجاب اجباری، جهاد امروز مادران (فرزند آوری) و زندگی سلحشورانه (زندگی لاکچری) صرفا برای ترویج ایدئولوژی خود می باشند. در صورتیکه خود به این ایدئولوژی باور ندارند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...