۱۳۹۸ دی ۱۱, چهارشنبه

«خشونت علیه زندانیان سیاسی به نقطه اوج رسیده است»

به گزارش دویچه وله فارسی-جمعی از فعالان سیاسی- اجتماعی ضرب و شتم نرگس محمدی، زندانی سیاسی توسط مسئولان زندان اوین را نقطه اوج خشونت دانستند. آنها خواستار آزادی خانم محمدی و پایان بی‌عدالتی‌ها علیه زندانیان سیاسی، مدنی و حقوق بشری شدند.

فعالان سیاسی- اجتماعی ایران در نامه‌ای خطاب به معاونان رئیس جمهوری، وزیر دادگستری و دو نماینده مجلس، نگرانی عمیق خود را از برخوردهای غیرقانونی و خشونت‌آمیز مسئولان زندان با نرگس محمدی اعلام کرده و خواستار تلاش برای آزادی این فعال مدنی از اسارت شدند.


نویسندگان نامه با توصیف رنج‌ها و بی‌عدالتی‌هایی که زندانیان سیاسی، عقیدتی و حقوق بشری در زندان‌های جمهوری اسلامی متحمل می شوند، گفته‌اند دیگر نمی‌دانند برای پایان یافتن این خشونت‌ها باید به کجا مراجعه کنند.

نرگس محمدی یکی از هشت زندانی زن سیاسی است که حدود ۹ روز پیش و در حمایت از قربانیان اعتراضات آبان ماه، در زندان اوین تحصن کردند. بعد از این تحصن مسئولان زندان اوین و ماموران امنیتی برای پایان دادن به تحصن، به خشونت متوسل شدند و نرگس محمدی نیز با ضرب و شتم ماموران، از اوین به زندان زنجان منتقل شد.

فعالان سیاسی اجتماعی امضاکننده نامه نوشته‌اند که رئیس زندان و ماموران امنیتی که داعیه مذهب و مذهبی بودن دارند، "دست بر زنی اسیر" بلند کرده‌ و خشم خود را به شکل "گروهی" بر سر او فرود آورده‌اند.

در بخش دیگری از این نامه، از مسئولان قضایی، معاونان رئیس جمهوری و نمایندگان مجلس پرسیده شده که در دستگاه قضایی کشور چه اتفاقی افتاده که مادر گرفتار شده در اسارت و جدا از همسر و فرزندان مورد اذیت و آزار قرار می‌گیرد.

امضاکنندگان این نامه از مسئولان خواسته‌اند در شرایط "لرزان امروز ایران" به فکر چاره‌ای باشند و برای پایان دادن به "خشم و خشونت" و "اسارت" این زندانی حقوق بشری تلاش کنند.

این نامه خطاب به لعیا جنیدی، معاون حقوقی و معصومه ابتکار، معاون امور زنان رئیس جمهوری، فریده اولادقباد رئیس فراکسیون زنان و پروانه سلحشوری، نماینده مجلس نوشته و رونوشتی از آن برای علیرضا آوایی وزیر دادگستری ارسال شده است.

نرگس محمدی پس از انتقال به زندان زنجان، با انتشار نامه‌ای اعلام کرد که هنگام انتقال، رئیس زندان اوین با همراهی افراد دیگر او را مورد ضرب و شتم قرار داده‌ است. مسئولان زندان اوین، این موضوع را رد کردند اما برادر خانم محمدی خبر داد که ضرب و شتم خواهرش توسط غلامرضا ضیایی، رئیس زندان اوین و ماموران انجام شده و خواهرش روز شنبه ۷ دی‌ماه آثار جراحت‌های وارد شده به بدنش را در پزشکی قانونی ثبت کرد.

علیرضا رجائی، محمد ملکی، لطف‌الله میثمی، حبیب الله پیمان، کیوان صمیمی، مینو مرتاضی لنگرودی، سعید مدنی، احسان و سارا شریعتی، زریندخت عطایی (سحابی)، طاهره طالقانی، رضا رئیس‌طوسی، محمد جواد مظفر، سعید رضوی‌فقیه، عبدالعلی بازرگان، محمد محمدی‌اردهالی، عیسی سحرخیز، محمد توسلی و مجتبی خندان از جمله امضاکنندگان این نامه هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...