۱۳۹۸ دی ۲۲, یکشنبه

مشکلات اداری استخدام نیمه وقت اعضای هیأت علمی زن باید حل شود

تهران- ایرنا- وزیر علوم،‌تحقیقات و فناوری گفت: برای به‌کارگیری نیمه‌وقت اعضای هیأت علمی زن در دانشگاه‌ها باید تبعات اداری استخدام آنها حل شود.

منصور غلامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا، درباره به کارگیری نیمه وقت اعضای هیأت علمی زن، اظهار داشت: این موضوع هنوز به نتیجه نرسیده است، اما چند پیشنهاد در بخش های مختلف و در رابطه با کمک به بانوان متأهل و دارای فرزند در دانشگاه ها مطرح شد.

وی با اعلام به نتیجه نرسیدن این بررسی ها، تاکید کرد: تبعات اداری به کارگیری نیمه وقت اعضای هیأت علمی زن باید حل شود؛ چرا که استخدام پاره وقت، مباحث بازنشستگی و بیمه را هم تحت تاثیر قرار می دهد.
غلامی گفت: در بخشی از آیین نامه های وزارت علوم، به کار گیری نیمه وقت بانوان در دانشگاه ها مطرح شده است.
به گفته وزیر علوم،‌ برای کمک به جذب نیمه وقت بانوان در دانشگاه ها باید راهکار قانونی داشته باشیم.
به گزارش ایرنا، هیأت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی هفته گذشته از مکاتبه با وزارتخانه های علوم و بهداشت برای مشخص شدن دلایل توجیهی به کارگیری نیمه‌وقت اعضای هیأت علمی زن خبر داد.
در این مکاتبه، پیشنهاد جذب نیمه‌وقت در آیین‌نامه استخدامی اعضای هیأت علمی به هیأت‌ امنای وزارتخانه‌های علوم و بهداشت شده است.
بر اساس اعلام وزیر علوم، ‌تحقیقات و فناوری،  در سال ۸۸ فقط ۲ هزار و ۲۰۰ نفر عضو هیأت علمی زن در دانشگاه ها جذب شده بودند که این آمار در سال ۹۲ به پنج هزار و ۷۰۰ نفر افزایش یافت.
میزان جذب هیأت علمی زنان در بهمن ماه ۹۷ به ۱۲ هزار نفر رسید و روند جذب در دوره ۶ سال گذشته به گونه ای بود که آمار جذب زنان را به عنوان هیأت علمی نزدیک به دو برابر کرد؛ همچنین از ابتدای سال ۹۸ تاکنون حدود ۹۰۰ عضو هیأت علمی در دانشگاه ها جذب شدند که از این تعداد ۳۰۳ نفر معادل ۳۰ درصد زن هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...