۱۳۹۸ بهمن ۷, دوشنبه

اعتراضات دیماه ۹۸؛ تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت ماری محمدی

خبرگزاری هرانا – با گذشت دو هفته از زمان بازداشت فاطمه (ماری) محمدی، زندانی سیاسی سابق، علیرغم پیگیری‌های مکرر اطلاعی از سرنوشت او در دست نیست و خانواده خانم محمدی در نگرانی بسر می‌برند. خانم محمدی همزمان با اعتراضات سراسری دی ماه امسال، شب یکشنبه ۲۲ دی ماه حوالی میدان آزادی تهران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز شنبه ۵ بهمن ماه ۱۳۹۸، با گذشت دو هفته از زمان بازداشت فاطمه (ماری) محمدی، زندانی سیاسی سابق، علیرغم پیگیری‌های مکرر اطلاعی از سرنوشت او در دست نیست و خانواده خانم محمدی در نگرانی بسر می‌برند.


شب یک‌شنبه ۲۲ دی ماه ۱۳۹۸، تجمعاتی در یادبود جانباختگان واقعه ساقط کردن هواپیمای مسافربری تهران – کیف، بر فراز آسمان استان تهران توسط نیروهای مسلح ایران، در چند شهر کشور برگزار شده بود. در پی این تجمعات شماری از تجمع کنندگان بازداشت شدند. گمان این می رود بازداشت خانم محمدی در این خصوص صورت گرفته باشد، هر چند هنوز هیچ منبعی ارتباط بین بازداشت خانم محمدی و تجمع مورد اشاره را تایید نکرده است.

تا لحظه تنظیم این گزارش از دلایل بازداشت، محل نگهداری و اتهامات مطروحه علیه وی اطلاعی در دست نیست.

لازم به ذکر است فاطمه (ماری) محمدی، زندانی سیاسی سابق و نوکیش مسیحی سابقه بازداشت و محکومیت دارد.

او پیشتر در تاریخ ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ جهت محاکمه در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی احمدزاده حاضر و به اتهام “عضویت در گروه‌های تبشیری، فعالیت مسیحیت و اقدام علیه امنیت ملی از طریق تبلیغ علیه نظام” به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود. وی نهایتا در بهار سال گذشته با پایان دوران محکومیت از زندان آزاد شد.

این نوکیش مسیحی که در حال تحصیل در رشته مترجمی زبان انگلیسی، در واحد تهران شمال دانشگاه آزاد بود، روز شنبه ۳۰ آذرماه ۱۳۹۸، امکان ورود به دانشگاه را نیافت و به او بدون ارایه توضیحات بیشتر گفته شد ادامه تحصیل او در این دانشگاه ممکن نیست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...