۱۳۹۸ دی ۲۶, پنجشنبه

وحدا سیلانی، شهروند بهایی با تودیع قرار وثیقه آزاد شد

خبرگزاری هرانا – وحدا سیلانی، شهروند بهایی ساکن کرمان، دقایقی قبل با تودیع قرار وثیقه تا پایان مراحل دادرسی از زندان کرمان آزاد شد.  خانم سیلانی در تاریخ ۸ دی ماه توسط ماموران وزارت اطلاعات در منزل خود بازداشت شده بود. ماموران در زمان بازداشت منزل خانم سیلانی را مورد بازرسی قرار داده و برخی وسایل شخصی ایشان را ضبط کرده و با خود برده بودند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، وحدا سیلانی، شهروند بهایی ساکن کرمان، امروز چهارشنبه ۲۵ دی ماه ۱۳۹۸ از زندان کرمان آزاد شد.


آزادی این شهروند بهایی با تودیع قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی صورت گرفته است.
وحدا سیلانی روز یکشنبه ۸ دی ماه ۱۳۹۸، توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده بود.

ماموران در زمان بازداشت منزل خانم سیلانی را مورد بازرسی قرار داده و برخی وسایل شخصی ایشان را ضبط کرده و با خود برده بودند.

تا لحظه تنظیم این گزارش، کماکان از دلایل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه این شهروند اطلاعی در دست نیست.
شهروندان بهایی در ایران از آزادی‌های مرتبط به باورهای دینی محروم هستند، این محرومیت سیستماتیک در حالی است که طبق ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ۱۸ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی هر شخصی حق دارد از آزادی دین و تغییر دین با اعتقاد و همچنین آزادی اظهار آن به طور فردی یا جمعی و به طور علنی یا در خفا برخوردار باشد.
بر اساس منابع غیررسمی در ایران بیش از سیصد هزار نفر بهایی وجود دارد اما قانون اساسی ایران فقط اسلام، مسیحیت، یهودیت و زرتشتی گری را به رسمیت شناخته و مذهب بهاییان را به رسمیت نمی‌شناسد. به همین دلیل طی سالیان گذشته همواره حقوق بهائیان در ایران به صورت سیستماتیک نقض شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...