۱۳۹۸ دی ۲۳, دوشنبه

هشدار اورتگاس به مقامات ایران به بهانه خروج کیمیا علیزاده: ایران زنان نیرومند بیشتری را از دست خواهد داد

به گزارش صدای آمریکا-سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به خروج یک ورزشکار زن جوان ایرانی به خاطر محدودیت‌ها و فشارها در جمهوری اسلامی واکنش نشان داد و گفت اگر ایران راه توانمند کردن زنان و پشتیبانی از آنها را یاد نگیرد، زنان نیرومند بیشتری را از دست خواهد داد.

مورگان اورتگاس شنبه شب ۲۱ دی‌ماه در توئیتر خود نوشت: کیمیا علیزاده تنها خانم مدال‌آور ایران در المپیک، ستم رژیم بر زنان را نپذیرفت. او برای داشتن یک زندگی سرشار از امنیت، شادی، و آزادی کشورش را ترک کرده است. اگر ایران راه توانمند کردن زنان و پشتیبانی از آنها را یاد نگیرد، زنان نیرومند بیشتری را از دست خواهد داد.


کیمیا علیزاده ۲۱ ساله تنها مدال‌آور ورزش زنان ایران در المپیک‌ها است که به تازگی ایران را ترک کرده است.

او سپس خود را «یکی از میلیون‌ها زن سرکوب شده در ایران» دانست و افزود: «اجازه دهید حالا آزادانه، هویت سانسور شده‌ام را معرفی کنم. من برایشان مهم نبودم. هیچکداممان برایشان مهم نیستیم، ما ابزاریم. فقط آن مدال‌های فلزی اهمیت دارد تا به هر قیمتی که خودشان نرخ گذاشتند از ما بخرند و بهره‌برداری سیاسی کنند، اما همزمان برای تحقیرت، می‌گویند: فضیلت زن این نیست که پاهایش را دراز کند!»

خانم علیزاده گفت نمی خواست از پله‌های ترقی که برپایه «فساد و دورغ» بنا شده بالا برود.

و ادعا کرد که کسی او را به اروپا دعوت نکرده و ادامه داد: «رنج و سختی غربت را به جان می خرم چون نمی خواستم پای سفره ریاکاری، دروغ، بی‌عدالیت و چابلوسی بنشینم. این تصمیم از کسب طلای المپیک هم سخت‌تر است. اما هر کجا باشم فرزند ایران زمین باقی می مانم. پشت به دلگرمی شما می دهم. جز اعتماد شما در راه سختی که قدم گذاشته‌ام، خواسته دیگری ندارم.»

به این ترتیب سرشناس ترین ورزشکار زن ایرانی که خود را «یکی از میلیون‌ها زن سرکوب شده در ایران» می‌داند دیگر با پرچم جمهوری اسلامی در میادین ورزشی حاضر نخواهد شد.

او در المپیک ریو در سال ۹۵ اولین مدال المپیک زنان برای ایران را کسب کرده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...