۱۳۹۸ بهمن ۲, چهارشنبه

با پایان دوران محکومیت؛ آنیشا اسداللهی آزاد شد

خبرگزاری هرانا – امروز سه شنبه ۱ بهمن ماه ۹۸، آنیشا اسداللهی، از بازداشت شدگان روز جهانی کارگر با پایان دوران محکومیت خود از زندان اوین آزاد شد. وی در تاریخ ۱۴ دیماه، پس از احضار به شعبه اجرای احکام دادسرای اوین بازداشت و جهت تحمل ایام باقی مانده از محکومیت ۳ ماه حبس تعزیری خود به زندان اوین منتقل شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز سه شنبه ۱ بهمن ماه ۹۸، آنیشا اسداللهی از زندان اوین آزاد شد.


این شهروند روز شنبه ۱۴ دی ماه ۹۸ پس از احضار به شعبه اجرای احکام دادسرای اوین بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت خود به زندان اوین منتقل شده بود.

خانم اسدالهی، پیشتر توسط شعبه  ۲۶ دادگاه انقلاب تهران، از بابت اتهام اخلال در نظم عمومی به یک سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده و مدت ۶ ماه از دوران محکومیت وی نیز به حالت تعلیق درآمد. همچنین بر اساس حکم صادره، ۳ ماه از دوران محکومیت تعزیری این شهروند به مجازات جایگزین حبس از جمله خدمت رایگان به جانبازان و رونویسی از چند جلد کتاب مورد نظر دادگاه تبدیل شده است.

با وجود اینکه در حکم صادره توسط دادگاه انقلاب مدت ۳ ماه از محکومیت خانم اسدالهی تعزیری بوده، وی طی دو بازداشت قبلی خود در خصوص این پرونده، حدود یک ماه و ۲۰ روز را در زندان سپری کرده بود.

آنیشا اسداللهی، در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه ۹۸ همزمان با روز جهانی کارگر، در تجمعی که به همین مناسبت برگزار شده بود به همراه تعداد زیادی از فعالان این حوزه بازداشت و به زندان منتقل شد. خانم اسداللهی نهایتا با قرار کفالت و پس از چند روز به صورت موقت آزاد شده بود. وی مجددا حدود ساعت نه و نیم شب سه شنبه ۲۸ خردادماه، در خیابان کمیل و در زمان بازگشت از محل کار (آموزش زبان) توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده و نهایتا در تاریخ ۱۵ مردادماه با تودیع قرار وثیقه از این زندان آزاد شد.

گفتنی است که آنیشا اسداللهی فارغ التحصیل رشته مهندسی برق در دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی بوده و پیش از بازداشت به عنوان مدرس زبان انگلیسی در آموزشگاه‌های خصوصی به کار مشغول بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...