۱۳۹۸ دی ۲۴, سه‌شنبه

رخشان بنی‌اعتماد پس از چند ساعت بازداشت آزاد شد

به گزارش دویچه وله فارسی-خبر بازداشت فیلم‌ساز برجسته ایرانی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. یک تن از نزدیکان او این خبر را تایید کرد اما گفت که پس از چند ساعت آزاد شده است. به گفته یکی از همکاران مجتبی میرطهماست، او نیز دستگیر شده است.

امگاه دوشنبه ۲۳ دی‌ماه (۱۳ ژانویه) خبر بازداشت رخشان بنی‌اعتماد، فیلمنامه‌نویس و کارگردان نامدار سینمای ایران توسط نیروهای امنیتی، در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. پس از پخش این خبر در شبکه‌های اجتماعی، یکی از نزدیکان او، خبر را تایید کرد.


همان منبع پس از مدتی اطلاع داد که بنی‌اعتماد آزاد شده است.

این فیلم‌ساز با سابقه در بیانیه‌ای از شهروندان تهران دعوت کرده بود، روز یکشنبه برای برگزاری مراسم یادبود کشته‌شدگان حادثه هوایی تهران گردآیند.

او پیش از برگزاری مراسم اعلام کرد که بر اثر فشارهایی، دعوت را پس می‌گیرد.

یکی از همکاران مجتبی میرطهماسب، تهیه‌کننده و کارگردان سینما نیز دستگیر شده است.

موضع‌گیری‌های گوناگون

شماری از سینماگران ایران، از جمله مسعود کیمیایی پیمان معادی، پرستو گلستانی، مریم بوبانی، پگاه آهنگرانی و سارا بهرامی هم اعلام کرده بودند که به علت مصیبت‌هایی که اخیرا بر سر مردم آمده، به‌ویژه سقوط هواپیمای اوکراینی با شلیک مستقیم موشک سپاه پاسداران و کشته شدن ۱۷۶ نفر، از شرکت در جشنواره فجر خودداری می‌کنند.

پیش‌تر ترانه علیدوستی، بازیگر سینمای ایران در پستی در حساب اینستاگرام خود که به نظر می‌رسد واکنش به برخورد با شهروندان ایران در جریان اعتراضات به هدف قرار گرفتن هواپیمای مسافربری در تهران باشد، نوشت: «مدت‌ها با این خیال جنگیدم و نخواستم بپذیرم؛ ما شهروند نیستیم. هیچ‌وقت نبودیم. ما اسیریم. میلیون‌ها اسیر.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...