۱۳۹۸ بهمن ۷, دوشنبه

سهمیه‌بندی ثبت طلاق با انتشار جدول تفکیک استانی اجرایی شد

به گزارش رادیو فردا-در پی اعلام رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق ایران که از محدودیت ثبت طلاق در دفاتر رسمی خبر داده بود، جدول سهمیه مجاز دفاتر طلاق به تفکیک استان‌ها رسماً ابلاغ شد.

به گزارش ایسنا، علی مظفری، رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق، با اعلام این خبر گفت اعمال محدودیت ثبت طلاق از روز شنبه، ۵ بهمن، در دفاتر طلاق سراسر ایران اجرا می‌شود.


علی مظفری روز چهارشنبه، ۲۵ دی، گفته بود این تصمیم در اجرای سیاست‌های قوه قضائیه برای مبارزه با «فساد» اتخاذ شده و اضافه کرده بود که «برخی از دفاتر طلاق با زد و بندهای ناسالم با کارمندان دادگاه خانواده، بدون رعایت مسائل اخلاقی، مبادرت به ثبت طلاق می‌کردند و به زوجین اجازه نمی‌دادند که فرصت فکر کردن داشته باشند.»

به گفته آقای مظفری، از آن‌جا که میزان طلاق در شهرهای گوناگون متفاوت است، «فرمول» محدودیت ثبت طلاق تعیین‌شده بدین صورت است که «دفترخانه‌های هر شهر بر اساس میانگین طلاق واقع‌شده در سال گذشته به نسبت دفاتر آن شهر ضرب در ۲۰ درصد» اجازه ثبت دارند.

رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق افزوده که دفاتر رسمی، اجازه ثبت طلاق بیشتر از رقم حاصل از نتیجه این فرمول را ندارند.

خبرگزاری تسنیم در خردادماه سال ۹۸ در گزارشی از «وضعیت قرمز» ازدواج و طلاق در کشور خبر داده بود.

بر اساس این گزارش، «آمار‌های مربوط به تعداد ازدواج به ازای یک طلاق نشان‌دهنده شرایط نگران‌کننده در کشور است؛ در سال ۱۳۸۷ به ازای هر ۸ ازدواج یک طلاق داشتیم که در سال ۱۳۹۷ این عدد به ۳.۱ ازدواج در برابر یک طلاق کاهش یافته است.»

آمار طلاق در ایران به اندازه‌ای رشد کرده که در سال‌های گذشته، مقام‌های مسئول از اعلام آمار طلاق در کشور خودداری می‌کردند.

به نظر می‌رسد بخشنامه جدید نیز برای کاهش دست‌کم ثبت رسمی طلاق در ایران صادر شده باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...