۱۳۹۸ بهمن ۶, یکشنبه

کیمیا علیزاده: فکر بازگشت به ایران را نمی‌کنم

به گزارش بی بی سی فارسی-کیمیا علیزاده، تکواندوکار ایرانی برنده مدال المپیک که پس از خروج از این کشور قصد پیوستن به تیم المپیک آلمان را دارد در نخستین کنفرانس خبری خود گفته دیگر به بازگشت به ایران فکر نمی‌کند. او گفته ظرف دو هفته آینده مشخص خواهد شد که آیا شانس پیوستن به کاروان آلمان برای حضور در المپیک توکیو را پیدا می‌کند یا خیر.

خانم علیزاده روز جمعه، ۲۴ ژانویه، در شهر لونن آلمان به خبرنگاران گفت: "مهمترین چیز مخصوصا الان که متاهل شده‌ام برایم زندگی در آرامش است و فکر می‌کنم بتوانم اینجا در کنار ورزش حرفه‌ای و مسابقه در المپیک و قهرمانی جهان به آن برسم."


او در پاسخ به خبرنگاری که از او پرسید آیا ممکن است روزی فکر بازگشت به ایران به سرش بزند گفت: "نه".

خانم علیزاده که نخستین زن صاحب مدال المپیک در تاریخ ایران است گفته در تلاش است تا با کسب شهروندی آلمان همراه تیم المپیک این کشور عازم مسایقات المپیک امسال در توکیو ژاپن شود اما چنانچه به علت کوتاهی زمان چنین چیزی روی ندهد "برای المپیک ۲۰۲۴ تلاش خواهم کرد."

خانم علیزاده دو هفته پیش و همزمان با خروجش از ایران گفته بود: " "من یکی از میلیون‌ها زن سرکوب شده در ایرانم که سال‌هاست هر طور خواستند بازی‌ام دادند. هر کجا خواستند بردند. هر چه گفتند پوشیدم. هر جمله‌ای دستور دادند تکرار کردم. هر زمان صلاح دیدند، مصادره‌ام کردند. مدال‌هایم را پای حجاب اجباری گذاشتند و به مدیریت و درایت خودشان نسبت دادند".

او که اعلام کرده دیگر برای تیم ملی ایران مسابقه نخواهد داد و در صفحه اینستاگرامش نوشته: "من برایشان مهم نبودم. هیچکدام‌مان برایشان مهم نیستیم، ما ابزاریم. فقط آن مدال‌های فلزی اهمیت دارد تا به هر قیمتی که خودشان نرخ گذاشتند از ما بخرند و بهره‌برداری سیاسی کنند، اما همزمان برای تحقیرت، می‌گویند: فضیلت زن این نیست که پاهایش را دراز کند!"

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...