۱۳۹۸ آذر ۱۶, شنبه

«فشار بر خانواده سها مرتضایی برای بستری کردن او در بیمارستان روانی»

به گزارش رادیو فردا-کانال تلگرام شوراهای صنفی دانشجویان کشور گزارش داد خانواده سها مرتضایی، دبیر پیشین شورای صنفی کل دانشگاه تهران، از طرف حراست و معاونت فرهنگی دانشگاه تهران «تحت فشار» است تا «به بهانه تخفیف در مجازات زندان» قبول کنند وی در بیمارستان روانی بستری شود.

خانم مرتضایی دانشجوی محروم از تحصیل و دبیر سابق شورای صنفی مرکزی دانشجویان دانشگاه تهران، پارسال به شش سال حبس تعزیری و دو سال محرومیت از فعالیت سیاسی و عضویت در احزاب و گروه‌ها و دسته جات سیاسی محکوم شد.


او مهر ماه سال جاری در اعتراض به عدم پیگیری وضعیتش توسط وزارت علوم، سازمان سنجش و مسئولان دانشگاه تهران در برابر کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران تحصن کرد.

بر اساس گزارش‌ها، خانم مرتضایی شهریور امسال ضمن کسب رتبه ۱۰ کنکور دکتری علوم سیاسی به بهانه «نقص در پرونده»، از ادامه تحصیل باز ماند، و اکنون شورای صنفی دانشجویان می‌گوید به خانواده وی فشار آورده شده که قبول کنند به جای زندان به تیمارستان منتقل شود تا «از کارهایش دست بردارد».

سها مرتضایی مهر ماه حین تحصن در پلاکاردی نوشته بود که به دلیل فعالیت صنفی دانشجویی «ستاره‌دار» شده و خواهان بازگشت به تحصیل است.

عنوان غیررسمی دانشجوی «ستاره‌دار» از سال ۸۵ و دولت محمود احمدی‌نژاد برای دانشجویانی به کار می‌رود که اغلب به دلایل فعالیت‌های سیاسی و عقیدتی از ادامه تحصیل محروم می‌شوند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...