۱۳۹۸ آذر ۲۴, یکشنبه

یک فعال دیگر حقوق زنان و کودکان در ایران بازداشت شد

به گزارش صدای آمریکا-زهره صیادی، فعال حقوق زنان و کودکان، طی روزهای گذشته با یورش ماموران امنیتی به منزلش بازداشت شده است.

کارزار دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی روز پنجشنبه ۲۱ آذر با انتشار این خبر اعلام کرد که این فعال حقوق زنان و کودکان روز سه‌شنبه ۱۹ آذر در یورش ماموران امنیتی به منزلش بازداشت و به زندان اوین منتقل شده است.

بنا بر این گزارش ماموران امنیتی پیش از بازداشت خانم صیادی، منزل وی را مورد تفتیش قرار داده و تعدادی از وسایل شخصی از جمله لپ‌تاپ، هارد کامپیوتر، و تعدادی لوح فشرده را ضبط کرده و با خود برده‌اند.

همچنین تا این لحظه اطلاع دقیقی از دلیل بازداشت یا اتهام این فعال حقوق کودکان در دست نیست.

زهرا صیادی، خواهر زهره صیادی، نیز با انتشار تصویری از خواهر خود در حال سخنرانی در کنار دو زن بلوچ در توئیتر نوشت: «این احتمالا یکی از آن جرم های نابخشودنی هست که خواهرم مرتکب شده. همراه با زنان بلوچ، داشتن شناسنامه و هویت قانونیش را یادآوری کردند. دانستن حقوقت بزرگترین جرمه انگار.»

به تازگی نیز ناهید شقاقی، اکرم نصیریان، مریم محمدی و اسرین درکاله، چهار فعال حقوق زنان و از اعضای انجمن «ندای زنان ایران» از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی افشاری هر کدام بابت اتهام «اجتماع و تبانی»، «تبلیغ علیه نظام» و «تظاهر به عمل حرام با مصداق بی‌حجابی» به مجموع چهار سال و دو ماه زندان محکوم شده‌اند.

بر اساس گزارش سازمان عفو بین‌الملل، در سال ۲۰۱۸ بیش از هفت هزار نفر اعم از شرکت‌کنندگان در تظاهرات، دانشجویان، روزنامه‌نگاران، فعالان حقوق زنان، فعالان محیط زیست، فعالان کارگری و فعالان حقوق قومی و اقلیت‌های مذهبی در ایران بازداشت و صدها تن به زندان محکوم شده‌اند.

وزارت خارجه آمریکا نیز می‌گوید که رژیم ایران در دو سال اخیر هزاران معترض، فعال مدنی، و نمایندگان کارگران و سایر اصناف را بازداشت کرده است.

ایالات متحده بارها و در موارد مختلف برخوردهای خشونت آمیز و سرکوب گسترده معترضان و فعالان مدنی، و نیز نقض مکرر و مداوم حقوق شهروندان ایران توسط رژیم حاکم بر آن کشور را محکوم کرده است.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...