۱۳۹۸ دی ۲, دوشنبه

بازداشت ۷ متهم به تجاوز و آزار جنسی زنان در گرگان

خبرگزاری هرانا – رئیس کل دادگستری استان گلستان از شناسایی و بازداشت ۷ نفر به اتهام “تجاوز و آزار جنسی زنان” در گرگان خبر داد. بازداشت این افراد در پی شکایت یکی از قربانیان صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، هادی هاشمیان، رئیس کل دادگستری استان گلستان از شناسایی و بازداشت یک گروه به اتهام “تجاوز به عنف” در گرگان خبر داد.


هاشمیان با اعلام جزییات بیشتر در این رابطه گفت: “اعضای این باند در پوشش مسافرکش دست به این اقدام می‌زدند و با فیلم برداری از قربانیان آنان را تهدید می‌کردند که در صورت شکایت، فیلم را در فضای مجازی پخش می‌کنند”.

وی افزود: “دو تن از اعضای این گروه، یکی به عنوان راننده و دیگری به عنوان مسافر در صندلی جلوی خودرو  پراید با شیشه های دودی می‌نشستند و در مناطق پر رفت و آمد شهر، زنان و دختران تنها را سوار کرده و با تهدید و چاقو، قربانیان را به مخفیگاه خود در حومه شهر می‌بردند”.

رئیس کل دادگستری گلستان ادامه داد: “نخستین شکایت از اعضای این باند مرداد امسال زمانی در دادگستری ثبت شد که یکی از قربانیان، با طرح شکایت سبب تشکیل این پرونده شد”.

هاشمیان با بیان اینکه طی مدتی کوتاه، دو قربانی دیگر هم که با این روش گرفتار شده بودند نیز شکایت کردند، گفت: “همین امر قاضی پرونده را به این نتیجه رساند که پای یک باند در میان است. با بررسی شواهد و مدارک موجود ۷ تن از اعضای گروه شناسایی و بازداشت شدند و و یک نفر دیگر نیز تحت تعقیب است”.

هاشمیان با بیان اینکه احتمالا تعداد قربانیان بیشتر از این تعداد است، گفت: “افراد آسیب دیده باید برای طرح شکایت به شعبه دو کیفری یک استان به نشانی گرگان، بلوار شهید کلانتری (بلوار کمربندی)، خیابان دانشجو، دادگستری کل استان مراجعه کنند”.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...