۱۳۹۸ آذر ۲۶, سه‌شنبه

بازداشت ۵۰ زن و مرد در دو مهمانی خصوصی در گلبهار

خبرگزاری هرانا – ۵۰ مرد و زن در دو مهمانی خصوصی در شهرستان گلبهار بازداشت و به زندان معرفی شدند. ورود به حریم خصوصی شهروندان و مداخله در امور فردی آنان از جمله انتقاداتی است که به نظام قضایی و انتظامی ایران وارد است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از کیهان، ۵۰ مرد و زن در ۲ مهمانی خصوصی در شهرستان گلبهار بازداشت شدند.

دادستان گلبهار مهمانی خصوصی را «ساختارشکنی و ناهنجاری» عنوان کرده و مدعی شد: “متهمان وضعیت نامناسبی داشتند و سرگرم رقص و پایکوبی بودند و مالک باغ‌ ویلاها به همراه متهمان با حکم مقام قضایی تا رسیدگی کامل پرونده به زندان معرفی شدند”.



شهرستان گلبهار در استان خراسان رضوی و در فاصله ۳۵ کیلومتری شمال غربی مشهد قرار دارد.

بر اساس داده های ۳۹۰۸ گزارش ثبت شده در مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سال ۱۳۹۷ (اول فروردین ۱۳۹۷ تا ۲۸ اسفند ۱۳۹۷) حداقل ۲۳۳ شهروند دیگر نیز صرف انتخاب سبک زندگی و شرکت در مهمانی‌های خصوصی در شهرهای مختلف ایران بازداشت شدند.
حسن روحانی، رییس جمهور ایران در اوایل سال ۱۳۹۵ گفته بود: «حق نداریم در زندگی خصوصی و عمومی مردم دخالت کنیم.» او همچنین گفته بود: «آزادی مردم با آیین نامه و سلیقه افراد و برخی دستگاه‌ها نمی تواند محدود شود و آزادی مردم به غیر از قانون با هیچ چیز دیگری محدود نمی شود و حتی دولت و قوه قضاییه هم نمی توانند مردم را محدود کنند و فقط قانون می تواند چارچوب‌هایی در این زمینه داشته باشد.»

لازم به ذکر است که ورود به حریم خصوصی شهروندان و مداخله در امور فردی آنان از جمله انتقاداتی است که به نظام قضایی و انتظامی ایران وارد است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...