۱۳۹۸ دی ۱۰, سه‌شنبه

ایران: پژوهشگر استرالیایی در زندان می‌ماند

به گزارش دویچه وله فارسی-ایران تقاضای استرالیا مبنی بر آزادسازی کایلی مور گیلبرت را رد کرد. ایران این پژوهشگر را با اتهام جاسوسی به ده سال زندان محکوم کرده است. خانم گیلبرت در زندان اوین به اعتصاب غذا دست زده است.

ایران با آزادی زودهنگام کایلی مور گیلبرت، پژوهشگر مطالعات اسلام‌شناسی مخالفت کرد. این شهروند استرالیایی به اتهام جاسوسی و "به خطر انداختن امنیت ملی" در ایران بازداشت شده است. خانم گیلبرت و دولت استرالیا این اتهام را رد می‌کنند.


عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه ایران، روز شنبه هفتم دی‌ماه (۲۸ دسامبر) به خبرنگاران گفت که ایران "تسلیم جوسازی‌های سیاسی و تبلیغاتی نمی‌شود."

موسوی افزود: «این شهروند استرالیایی مانند هر محکوم دیگری که حکم قضایی دارد، دوره محکومیت خود را با برخورداری از همه حقوق قانونی طی می‌کند‌».

کایلی مور گیلبرت، از کارشناسان برجسته در امور خاورمیانه است و اکنون بیش از نه ماه است که در ایران زندانی است.

دستگیری گیلبرت در ماه سپتامبر آشکار شد. او در زندان اوین محبوس است و به تازگی به جرم جاسوسی به ده سال زندان محکوم شده است.

بنا به گزارش‌ها، این شهروند استرالیایی به همراه فریبا عادلخواه زندانی ایرانی‌تبار فرانسوی از روز کریسمس (۲۴ دسامبر) در زندان اوین دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

ماریس پین، وزیر خارجه استرالیا، نسبت به سرنوشت مور گیلبرت ابراز نگرانی کرده و خواستار شده است که با او منصفانه و طبق مقررات بین‌المللی برخورد شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...