۱۳۹۸ آذر ۲۶, سه‌شنبه

طی ۶ ماه نخست سال جاری؛ ثبت ۱۸۰۰ مورد کودک آزاری در اصفهان

خبرگزاری هرانا – امروز یکشنبه ۲۴ آذرماه، معاون اجتماعی بهزیستی اصفهان از ثبت ۱۸۰۰ مورد کودک آزاری طی شش ماه نخست سال جاری، در این استان خبر داد. بنا بر گفته وی ۶۲ درصد از موارد ثبت شده مربوط به دختران و نیمی از کودک آزاری‌ها از نوع فیزیکی بوده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مهر، امروز یکشنبه ۲۴ آذرماه ۱۳۹۸، مجتبی ناجی، معاون اجتماعی بهزیستی اصفهان گفت: “بالغ بر ۱۸۰۰ کودک آزاری در شش ماه اول امسال در استان اصفهان گزارش شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۵ درصد افزایش داشته است”.


وی با بیان اینکه ۶۲ درصد از کودک آزاری‌ها دختر بوده‌اند، افزود: “حدود ۵۰ درصد کودک آزاری‌ها از نوع فیزیکی، ۳۵ درصد از نوع غفلت از نیازهای کودک، چهار درصد جنسی و مابقی از نوع روانی و عاطفی بوده است”.

مجتبی ناجی، ادامه داد: “تعداد ۵۰ درصد از موارد بد سرپرستی در سال ۹۷ اعتیاد یک یا هردو والد بوده است که بر این اساس تعداد ۲۲۰ کودک بی سرپرست و بد سرپرست در معرض آسیب تحویل مراکز شبانه روزی شده‌اند”.

لازم به یادآوری است که در بهمن ماه ۹۷، حبیب الله مسعودی فرید، معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفته بود که طی سال گذشته حدود یک میلیون تماس با اورژانس اجتماعی ۱۲۳ از سوی مردم گرفته شده که از این میان حدود ۱۱ هزار تماس در ارتباط با کودک آزادی بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...