۱۳۹۸ دی ۸, یکشنبه

دختر بازرگان ایرانی-اتریشی زندانی در ایران از وضعیت او ابراز نگرانی کرد

به گزارش صدای آمریکا-اعضای خانواده مسعود مصاحب، بازرگان ۷۳ ساله و دبیرکل انجمن ایرانی-اتریشی زندانی در ایران می‌گویند حکومت ایران حقوق بشر را از این بازرگان زندانی دریغ کرده است.

فانک مانی، دختر این بازرگان زندانی در ایران، روز جمعه ۶ دی ماه با انتشار متن کوتاهی در صفحه توئیتر خود از بیمار بودن پدرش خبر داد و خواهان آزادی فوری او از زندان شد. او نوشت: «دکتر مسعود مصاحب، پدر ۷۳ ساله و به شدت مریض ما، در ایران از حقوق انسانی‌اش محروم شده است.»



فرزند این بازرگان ایرانی- اتریشی که از ماه ژانویه گذشته تاکنون در ایران در بازداشت به سر می‌برد ضمن درخواست کمک فوری برای پدرش در ادامه می‌نویسد آقای صاحب دوران حبس خود را «در انفرادی و بدون دسترسی از وکیل» گذرانده و با یک «محاکمه ناعادلانه» روبرو بوده است.

پیتر گوشل‌باور، سخنگوی وزارت امور خارجه اتریش، مرداد ماه سال جاری گفت که هنوز هیچگونه اتهام رسمی علیه آقای مصاحب مطرح نشده است و دلیل بازداشت او مشخص نیست. وی افزود که جمهوری اسلامی تابعیت دوم را به رسمیت نمی‌شناسد و حقی برای کنسول‌گری اتریش برای پیگیری این پرونده قائل نیست.

بازداشت دو تابعیتی ها با اتهامات امنیتی توسط رژیم جمهوری اسلامی سابقه‌ای طولانی دارد. تحلیلگران غربی می‌گویند جمهوری اسلامی از افراد دوتابعیتی به عنوان گروگان استفاده می‌کند تا از دولت‌های غربی پول و امتیاز بگیرد.

در حال حاضر علاوه بر این زندانی در ایران، چندین شهروند آمریکایی و غیرآمریکایی از جمله سیامک و باقر نمازی، نازنین زاغری رتکلیف، احمدرضا جلالی، فریبا عادلخواه و ارس امیری در ایران زندانی هستند. از سرنوشت رابرت لوینسون، دیگر شهروند آمریکایی که بیش از دوازده سال پیش در ایران ناپدید شد، نیز اطلاعی در دست نیست.

وزارت خارجه ایالات متحده بارها بازداشت بی‌دلیل و خودسرانه شهروندان آمریکا و کشورهای دیگر، از جمله ایرانیان دوتابعیتی، توسط رژیم جمهوری اسلامی را محکوم کرده و خواستار آزادی بلافاصله و بی قید و شرط آنها شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...