۱۳۹۸ آذر ۲۷, چهارشنبه

۹ فعال حقوق کارگران از سوی دادگاه تجدیدنظر مجموعا به ۵۰ سال زندان محکوم شدند

به گزارش رادیو فردا-سپیده قلیان، اسماعیل بخشی، محمد خنیفر، امیر امیرقلی، امیرحسین محمدی‌فرد، ساناز الهیاری، عسل محمدی، عاطفه رنگریز، و مرضیه امیری از سوی دادگاه تجدید نظر مجموعا به ۵۰ سال زندان محکوم شده‌اند.

سپیده قلیان با انتشار این خبر در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرده است که این فعال کارگری به همراه محمد خنیفر، امیر امیرقلی، امیرحسین محمدی‌فرد، ساناز الهیاری، عسل محمدی ازسوی شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر بابت اتهاماتی همچون «عضویت در گروه‌های ضد نظام»، «فعالیت تبلیغی» و «نشر اکاذیب» هر یک به پنج سال زندان و اسماعیل بخشی بابت اتهامات اعلام شده و اتهام «توهین به رهبری» به ۱۰ سال زندان محکوم شده است.

به گفته این فعال کارگری، بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مبنی بر تجمیع احکام تنها ۵ سال از حکم زندان آقای بخشی قابل اجرا خواهد بود.

به گفته وی، عاطفه رنگریز و مرضیه امیری از بازداشت شدگان روز جهانی کارگر نیز از سوی شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر با توجه به اینکه فعالیت آنها نیز در راستای فعالیت بازداشت‌شدگان هفت‌تپه تشخیص داده شده هر یک به اتهام «اجتماع و تبانی» به ۵ سال زندان محکوم شده‌اند.

خانم قلیان با انتشار این خبر در صفحه اینستاگرام خود حکم «تجدید نظر» را «تایید نظر» خواند و نوشت حکم صادر شده «مزه شیرین عدالت» برای این فعالان حقوق کارگران در شرایط است که مسئولان به این فعالان قول برگزاری دادگاه علنی با حضور این افراد و وکلای آنها را داده بودند.

این فعال کارگری در انتها، با کارناوال خواندن آزادی موقت خود و دیگر فعالان محکوم شده، اعلام کرده است که با توجه به روند غیر شفاف رسیدگی به پرونده در دادگاه تجدید نظر هیچ مشروعیتی برای احکام صادره قائل نیست و در روزهای آینده اعتراض‌های خود را به هر طریقی که مقدور باشد ادامه خواهند داد.

فیلیپ لوتر، مدیر پژوهش‌های غرب آسیا و شمال آفریقا در عفو بین‌الملل، در آخرین گزارش سازمان عفو بین‌الملل تاکید کرده است که جهان نباید در برابر ادامه نقض گسترده حقوق بشر برای سرکوب ناراضیان توسط مقامات ایران سکوت کند.

وزارت خارجه آمریکا نیز بارها و در موارد مختلف برخوردهای خشونت آمیز و سرکوب گسترده معترضان، و نیز نقض مکرر و مداوم حقوق شهروندان ایران توسط رژیم حاکم بر آن کشور را محکوم کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...