۱۳۹۸ دی ۲, دوشنبه

دادگاه تجدیدنظر، مونا معافی را به حبس محکوم کرد

خبرگزاری هرانا ـ دادگاه تجدیدنظر استان تهران محکومیت مونا معافی در دادگاه بدوی را عینا تایید کرد. این فعال مدنی پیشتر در مرحله بدوی توسط دادگاه انقلاب تهران به تحمل ۲ سال حبس تعزیری و دو سال محرومیت از فعالیت‌های اجتماعی محکوم شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی احمد زرگر محکومیت مونا معافی، فعال مدنی در دادگاه بدوی را عینا تایید کرد.


خانم معافی روز شنبه ۳۰ آذرماه با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در توئیتر از تایید محکومیت خود در دادگاه تجدیدنظر خبر داده است.
مونا معافی پیشتر توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی به تحمل دو سال حبس تعزیری و دو سال محرومیت از فعالیت‌های اجتماعی محکوم شده بود.

اتهام این فعال مدنی “اجتماع و تبانی بر ضد امنیت ملی” عنوان شده است.

خانم معافی در بهمن ماه سال ۹۵ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه سازمان اطلاعات سپاه موسوم به بند ۲ الف زندان اوین منتقل شد. وی پس از ۲۱ روز در تاریخ ۲۸ اسفندماه همان سال به سلول انفرادی بند ۲۴۱ (حفاظت قوه قضاییه) در زندان اوین منتقل و سرانجام در تاریخ ۳ تیرماه سال ۹۶ با تودیع قرار، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد.

مونا معافی، فارغ التحصیل رشته روانشناسی است و فعالیت‌هایی در زمینه حمایت از کودکان بی‌سرپرست، بدسرپرست و زنان داشته است. او پیش از بازداشت در سازمان نظام روانشناسی مشغول به کار بوده و پس از آزادی از زندان از کار نیز اخراج شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...