۱۳۹۸ آذر ۳۰, شنبه

رویترز: ایران به فیفا برای حضور زنان در بازی‌های لیگ تعهد داده است

به گزارش رادیو فردا-خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع مطلع گزارش داده است که ایران به فیفا تعهد کتبی داده که شرایط را برای حضور زنان در مسابقات داخلی فوتبال هم فراهم می‌کند.

۱۸ مهر ۱۳۹۸ برای نخستین بار از سال ۱۳۶۰ تعدادی از زنان ایران توانستند به‌صورت غیرگزینشی و با خرید بلیت برای تماشای فوتبال وارد ورزشگاه شوند و بازی ایران و کامبوج از سری رقابت‌های مقدماتی جام جهانی را از نزدیک تماشا کنند.


با این وجود، پس از این بازی این بحث مطرح شد که حضور زنان در ورزشگاه برای تماشای بازی فوتبال محدود به بازی‌های ملی خواهد بود.

در آن زمان، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) سازمانی که پیگیر حضور زنان در استادیوم‌های ایران بود، با «خاطره‌انگیز» خواندن حضور زنان در ورزشگاه آزادی، تأکید کرد که در این مسیر «توقف و بازگشتی در کار نخواهد بود».

رئيس فیفا تعصب، شور و اشتیاق زنان ایرانی برای حضور در ورزشگاه را ستوده است.
رئیس فیفا: حضور خاطره‌انگیز زنان در ورزشگاه برگشت‌ناپذیر است
مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان ایران نیز خبر داد که ۱۰ ورزشگاه در شهرهای مختلف آماده حضور زنان است. مقام‌های ورزش ایران اما درباره احتمال حضور زنان در بازی‌های باشگاهی اظهارات ضد و نقیضی مطرح کرده‌اند.

در صورت محقق شدن این خواسته، زنان ایرانی می‌توانند بازی‌های لیگ برتر را هم در ورزشگاه‌ها تماشا کنند، خواسته‌ای که تاکنون قربانیانی چون سحر خدایاری داشته است. او که هوادار تیم استقلال تهران بود، پس از اینکه به خاطر تلاش برای ورود به ورزشگاه به مراجع قضایی احضار شد و از احتمال صدور حکم زندان آگاه شد، اقدام به خودسوزی کرد.

ماجرای سحر خدایاری که به «دختر آبی» مشهور شد، تاثیر مهمی در افزایش فشارهای بین‌المللی علیه حکومت ایران و تن دادن مقام‌های جمهوری اسلامی به حضور زنان در بازی ایران و کامبوج داشت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...