۱۳۹۸ آذر ۲۹, جمعه

بازداشت یک شهروند به دلیل تصویربرداری و انتشار ویدئوی عامل «امر به معروف»

خبرگزاری هرانا – یک شهروند زن در تهران به دلیل ضبط ویدیو از یک فرد که به بهانه “امر به معروف و نهی از منکر” برای وی ایجاد مزاحمت کرده بود، توسط ماموران امنیتی بازداشت و ویدئویی منتسب به وی پخش شده است که او را در حال بازداشت و اعتراف نشان می‌دهد. کارشناسان بسیاری همواره مسئله امر به معروف را دخالت در حوزه شخصی زندگی افراد و متضمن رواج بی قانونی و خشونت دانسته و نسبت به آن هشدار داده اند.



به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از تسنیم، یک شهروند زن در تهران توسط ماموران امنیتی بازداشت شد.

دلیل بازداشت این شهروند در این گزارش ضبط ویدیو از یک “آمر به معروف” و ارسال آن برای رسانه‌ها، عنوان شده است.

گفته می‌شود این شهروند اقدام به تصویربرداری از یک فرد که به بهانه “امر به معروف و نهی از منکر” برای وی ایجاد مزاحمت کرده بود، کرده است.

در این گزارش به هویت این شهروند و محل نگهداری وی اشاره‌ای نشده است با این حال ویدئویی از لحظه بازداشت و “اعترافات اجباری” او پخش شده است.

لازم به یادآوری است کنشگران اجتماعی دخالت بی ضابطه شهروندان در امور و احوالات شخصی یکدیگر را تحت نام امر به معروف یک معضل دانسته و آن را موجب گسترش خشونت و ناامنی در جامعه می خوانند. پیشتر هم گزارشاتی از درگیری خشن شهروندان تحت عنوان مسئله امر به معروف منتشر شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...