۱۳۹۸ دی ۶, جمعه

به «دستور» مقامات، شهناز اکملی فراخوان خود برای چهلم قربانیان آبان را لغو کرد

به گزارش رادیو فردا-در ادامه فشارها، روز چهارشنبه خبر رسید که شهناز اکملی، مادر یکی از قربانیان اعتراضات سال ۸۸، که در حمایت از خانواده پویا بختیاری برای چهلم قربانیان آبان‌ماه فراخوان داده بود دعوت خود را پس گرفته است.


خانم اکملی، مادر مصطفی کریم‌بیگی که در سال ۸۸ کشته شد، روز چهارشنبه در یک پیام توئیتری نوشت که «بنا به دستور مسئولین و متولیان امنیتی و قضایی، فراخوان اینجانب برای برگزاری مراسم چهلمین روز و ادای احترام به جان‌باختگان اعتراضات آبان‌ماه از سوی من لغو شده اعلام می‌شود. مسئولین مربوطه به سبب این که مسئولیت این یادبود به عهده مادر داغداری چون من نباشد این امر را اعلام کرده‌اند؛ امیدوارم سرانجام روزهایی سرشار از امید و روشنایی کنار هم ببینیم.»

شهناز اکملی که دادگاه تجدیدنظر اخیرا حکم حبس او را تایید کرد توئیت خود را با دو هشتگ «سکوت» و «دخترم» به پایان برده که می‌تواند اشاره به وضع بغرنج دختر او، مریم کریم‌بیگی، باشد.

روز سه‌شنبه، سوم دی‌ماه، همزمان با بازداشت خانواده پویا بختیاری، خبر رسید که ماموران امنیتی جمهوری اسلامی مریم کریم‌بیگی را نیز تهدید کرده و گفته‌اند که برای وی و مادرش، شهناز اکملی، «پرونده تشکیل داده‌اند».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...