۱۳۹۸ دی ۸, یکشنبه

کایلی مور گیلبرت استاد دانشگاه استرالیایی در زندان ایران اعتصاب غذا کرد

به گزارش صدای آمریکا-کایلی مور گیلبرت، استاد دانشگاه استرالیایی که در ایران زندانی است، در واکنش به تصمیم دادگاه مبنی بر رد فرجام‌خواهی او به حکم ۱۰ سال زندان، اعتصاب غذا کرده است.

روزنامه بریتانیایی تلگراف روز جمعه ششم دی ماه در گزارشی نوشت کایلی مور گیلبرت از سه روز پیش نامه نوشته و اعلام کرده بود که اعتصاب غذای خود را شروع می‌کند.


پیشتر فریبا عادلخواه، شهروند ایرانی- فرانسوی زندانی در ایران، به همراه کایلی مور گیلبرت با انتشار نامه‌ای از حامیان خود خواسته‌ بودند در شب کریسمس به اعتصاب غذای خشک آنها بپیوندند.

در حال حاضر علاوه بر این دو نفر، چندین شهروند آمریکایی و غیرآمریکایی از جمله سیامک و باقر نمازی، نازنین زاغری رتکلیف، احمدرضا جلالی، و ارس امیری در ایران زندانی هستند. از سرنوشت رابرت لوینسون، دیگر شهروند آمریکایی که بیش از دوازده سال پیش در ایران ناپدید شد، نیز اطلاعی در دست نیست.

وزارت خارجه ایالات متحده بارها بازداشت بی‌دلیل و خودسرانه شهروندان آمریکا و کشورهای دیگر، از جمله ایرانیان دوتابعیتی، توسط رژیم جمهوری اسلامی را محکوم کرده و خواستار آزادی بلافاصله و بی قید و شرط آنها شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...