۱۳۹۸ مرداد ۱۴, دوشنبه

سه معترض به حجاب اجباری هریک به ۱۰ سال حبس محکوم شدند

به گزارش دویچه وله فارسی-یاسمن آریانی، منیره عربشاهی و مژگان کشاورز به دلیل اعتراض به حجاب اجباری مجموعا به ۵۵ سال حبس محکوم شدند. طبق قانون مجازات اسلامی برای هریک از آنها ۱۰ سال حبس تعزیری قابل اجراست.


سه معترض به حجاب اجباری که بدون روسری در مترو به زنان گل می‌دادند، بابت این عمل خود از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه مجموعا به ۵۵ سال حبس محکوم شدند.
به گزارش سازمان حقوق بشر در ایران، منیره عربشاهی، دخترش یاسمن آریانی و مژگان کشاورز به اتهام "تشویش اذهان عمومی و فراهم نمودن موجبات فساد و فحشا" به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری، "اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی" به تحمل پنج سال حبس تعزیری و از بابت اتهام "تبلیغ علیه نظام" نیز به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شده‌اند. مژگان کشاورز نیز علاوه بر اتهامات فوق به اتهام "توهین به مقدسات" به تحمل هفت سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شده است.
بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، در صورت تایید شدن نهایی این حکم برای هریک از این سه نفر ۱۰ سال حبس قطعی لازم الاجراست.
بر اساس این گزارش این حکم بدون حضور وکلای این سه تن به آنها ابلاغ شده و این افراد در تمامی مراحل بازجویی، تفهیم اتهام و تحقیقات از داشتن وکیل محروم بوده‌اند. این سه از فروردین ماه امسال در بازداشت به سر می‌برند.
یاسمن آریانی در تاریخ ۳۰ فرروردین ماه سال جاری از بازداشتگاه به بند زنان زندان قرچک ورامین منتقل شد. یک روز پس از دستگیری او، مادرش منیره عربشاهی که برای پیگیری پرونده دخترش مراجعه کرده بود نیز دستگیر شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...