۱۳۹۸ مرداد ۱۶, چهارشنبه

ادامه فشار بر زنان برای حجاب اجباری| ماموران گشت‌ ارشاد در مترو مستقر شدند

در ادامه تشدید برخورد با مخالفان حجاب اجباری، خبرها حاکی از استقرار گشت ارشاد و نصب بنرهای ارشادی با موضوع «بدحجابی» در ایستگا‌ه‌های مترو تهران است.

خبرگزاری ایرنا روز یکشنبه ۱۳ مرداد به نقل از محسن محمدیان، مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل مترو تهران نوشت که نصب «بنرهای ارشادی» با موضوع «با حجاب وارد مترو شوید» در ایستگاه های مترو تهران آغاز شده است. محمدیان گفت که در حال حاضر «ماموران پلیس بانوان» مترو تهران نیز در ایستگاه‌ها مستقر هستند و «با ارشاد و همچنین تذکر » از بانوان بدحجاب می‌خواهند که « شئونات اسلامی» خود را چه در «ایستگاه» و چه در «داخل واگن» رعایت کنند.


پیش از این خبرهایی از سوی مسئولان مترو درباره فعال شدن گشت ارشاد و «فعالیت پلیس بانوان» برای برخورد با «بدحجابی» در ایستگاه‌های مترو منتشر شده بود.
فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه، روز چهارشنبه ۹ مرداد گفته بود که «رعایت حجاب اسلامی» در «واگن یا ایستگاه» مترو «الزامی» است.

برخورد با مسئله «بدحجابی» هر سال تابستان در ایران اوج می‌گیرد. پیشتر ابوالقاسم شیرازی، رئیس اتحادیه پوشاک تهران نیز خبر داده بود که با دستور دادستانی تهران، طرح «برخورد با مانتو و پوشاک نامتعارف» آغاز شده.

از سوی دیگر پلیس به سلبریتی‌ها و بازیگران نیز درباره حجاب تذکر داده است.

از دی‌ماه دو سال پیش زنان و دختران جوان با بر چوب کردن روسری‌هایشان، به اجباری بودن حجاب در ایران اعتراض کردند. تاکنون دهها نفر از این فعالان معترض توسط جمهوری اسلامی بازداشت و زندانی شده و برخی مجبور به ترک کشور شده اند.

در اردیبهشت ماه سال جاری، وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای سرکوب شدید فعالان حقوق زنان در ایران را به شدت محکوم کرد و خواستار پایان دادن به آزار و اذیت و زندانی کردن زنانی شد که تنها حقوق اولیه و بنیادین خود را مطالبه می‌کنند.

سازمان عفو بین الملل نیز خرداد ماه سال جاری با انتشار گزارشی، ضمن بازگو کردن نقش حجاب اجباری در زندگی روزمره زنان و دختران ایرانی، به برخوردهای گاه بسیار خشن ماموران پلیس امنیت اخلاقی با زنانی که حجاب کامل ندارند اشاره کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...