۱۳۹۸ مرداد ۱۴, دوشنبه

بی خبری و تداوم بازداشت صدیقه مرادی و مهدی خواص صفت در زندان اوین

خبرگزاری هرانا – صدیقه مرادی و مهدی خواص صفت، زوجی که هر دو از زندانیان سیاسی سابق هستند، روز یکشنبه ۱۶ تیرماه توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شده اند. علیرغم گذشت زمان خانواده این افراد کماکان در بی خبری از سرنوشت آنها به سر می بردند. عدم پاسخگویی مسئولین زندان اوین و عدم امکان ملاقات باعث افزایش نگرانی خانواده ها شده است. این زوج، والدین دختر نوجوانی هستند که پس از بازداشت آنها بدون سرپرست و تنها مانده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، علیرغم گذشت ۲۶ روز از بازداشت صدیقه مرادی و مهدی خواص صفت، در سایه عدم پاسخگویی مسئولان کماکان دلایل بازداشت و وضعیت آنها در هاله ای از ابهام است.


بر اساس اطلاعات دریافتی از یک منبع نزدیک به این افراد، آقای خواص صفت از زمان بازداشت به جز یک یک تماس کوتاه در روزهای اول هیچ ارتباط دیگری با خانواده‌اش نداشته است. صدیقه مرادی نیز تاکنون سه تماس کوتاه با خانواده خود داشته است.
همچنین علیرغم پیگیری‌ها و مراجعات فراوان خانواده این زوج زندانی به نهادهای امنیتی و قضایی تاکنون اطلاع دقیقی در خصوص دلایل بازداشت و آخرین وضعیت آنها به دست نیامده است.
صدیقه مرادی و مهدی خواص صفت در تاریخ ۱۶ تیرماه در منزل شخصی خود در تهران بازداشت شدند. ماموران امنیتی در هنگام بازداشت، وسائل شخصی این زوج را تفتیش و برخی از آنها از جمله تلفن همراه و لپ‌تاپ‌های‌شان را ضبط کردند.

همزمان با آنها حسین عطار نیز توسط همان تیم امنیتی بازداشت شد. هرانا پیشتر در تاریخ ۴ مردادماه طی گزارشی از تداوم بی خبری از این شهروند بازداشت شده خبر داده بود.

در خصوص سوابق این زوج لازم به اشاره است، صدیقه مرادی، زندانی سیاسی سابق پیشتر در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده بود. وی به اتهام محاربه و ارتباط با گروه‌های معاند نظام توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه به ۱۰ سال حبس و تبعید به زندان رجایی شهر کرج محکوم و در دادگاه تجدیدنظر نیز عینا تایید شد.
خانم مرادی که سابقه دوبار بازداشت در دهه ۶۰ را نیز داشت پس از بازداشت به مدت ۷ ماه در بند ۲۰۹ زندانی بود و در آذرماه ۹۰ به بند عمومی انتقال یافته بود. وی نهایتاً در تاریخ ۳ آذرماه ۱۳۹۵ پس از تحمل ۵ سال حبس از زندان اوین آزاد شده بود.

آقای خواص صفت نیز از زندانیان سیاسی سابق در دهه ۶۰ است و سال‌های ۶۰ تا ۶۷ را در زندان سپری کرده است. وی زمانی که خانم مرادی در سالهای ۹۰ تا ۹۵ دوران محکومیت خود را در زندان اوین سپری می‌کرد، بارها توسط وزارت اطلاعات احضار و مورد بازجویی قرار گرفته بود.

لازم به ذکر است که این زوج، والدین دختر نوجوانی هستند که پس از بازداشت آنها بدون سرپرست و تنها مانده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...