۱۳۹۸ مرداد ۲۸, دوشنبه

الهام احمدی از زندان اوین آزاد شد

خبرگزاری هرانا – الهام احمدی، از زنان درویش گنابادی با پایان دوران محکومیت خود از زندان اوین آزاد شد. خانم احمدی در جریان حوادث موسوم به گلستان هفتم بازداشت و سپس به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده بود. این حکم نهایتاً در دادگاه تجدید نظر به ۱ سال و نیم حبس تعزیری کاهش یافت. وی در اواخر تیرماه از زندان قرچک ورامین به زندان اوین منتقل شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، الهام احمدی، از زنان درویش گنابادی امروز سه شنبه ۲۲ مردادماه ۱۳۹۸، با پایان دوران محکومیت از زندان اوین آزاد شد.


الهام احمدی در تاریخ ۱ اسفند (حادثه گلستان هفتم) بازداشت و با حکم دادگاه انقلاب به ۵ سال حبس محکوم شده بود. این حکم در دادگاه تجدیدنظر به ۱ سال و نیم سال حبس تعزیری کاهش یافت.

وی در آذرماه سال ۹۷ در حالی که در زندان قرچک ورامین به سر می برد با شکایت محمدی، رئیس این زندان از بابت اتهامات “نشر اکاذیب و توهین به ماموران” به دادگاه احضار شده و توسط شعبه ۱۱۴۵ دادگاه کیفری بعثت به ۱۴۸ ضربه شلاق محکوم شده بود.

خانم احمدی روز چهارشنبه ۲۶ تیرماه ۱۳۹۸ به همراه ۴ ندانی زن دیگر از زندان قرچک ورامین به زندان اوین منتقل شده بود.
گلستان هفتم به مجموعه وقایعی گفته می‌شود که از نیمه‌شب ۱۴ بهمن‌ماه سال گذشته با حضور پرتعداد نیروهای امنیتی و انتظامی در اطراف منزل دکتر نورعلی تابنده، قطب دراویش گنابادی آغاز شد و در جریان آن  صدها تن از دراویش زخمی و بازداشت شدند.
لازم به یادآوری است که در تاریخ ۱۰ آبان‌ماه ۹۷ هرانا در گزارشی جامع ضمن بررسی واقعه گلستان هفتم، هویت ۳۸۲ تن از دستگیر شدگان را منتشر کرده بود. بر اساس اطلاعات قابل دستیابی ۲۰۲ تن از این دراویش گنابادی توسط دادگاه انقلاب تهران جمعاً به ۱ اعدام، ۱۰۸۰ سال و ۲ ماه حبس تعزیری، ۵۹۹۵ ضربه شلاق، ۴۶ سال ممنوع‌الخروجی، ۱۱۴ سال تبعید و ۷۲ سال محرومیت از فعالیت‌های اجتماعی محکوم شدند، از سرنوشت و جزئیات پرونده ۱۸۰ تن دیگر کماکان اطلاعی در دست نیست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...