۱۳۹۸ مرداد ۲۲, سه‌شنبه

پرونده اعتراضات هفت تپه؛ سپیده قلیان فردا محاکمه خواهد شد

خبرگزاری هرانا – جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات سپیده قلیان، از متهمین پرونده اعتراضات هفت تپه روز شنبه برگزار خواهد شد.  در تاریخ ۱۲ مردادماه هفت متهم پرونده اعتراضات هفت تپه بر اساس ابلاغیه قبلی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران حاضر شدند با این حال جلسه رسیدگی به اتهامات آنان به روزهای آتی موکول شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات سپیده قلیان، از متهمین پرونده اعتراضات هفت تپه روز شنبه ۱۹ مردادماه ۹۸ در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران برگزار خواهد شد.


جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات متهمین این پرونده قرار بود صبح روز شنبه ۱۲ مردادماه با حضور متهمین پرونده در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه برگزار شود با این حال این جلسه به روزهای بعد موکول شد. خبرگزاری ایلنا روز یکشنبه در گزارش خود در ارتباط با این جلسه دادگاه از ابلاغ کیفرخواست متهمین پرونده خبر داده بود.

لازم به ذکر است در خلال انتقال متهمین به ساختمان دادگاه انقلاب، عسل محمدی یکی از متهمین این پرونده که با قرار وثیقه آزاد بود همزمان بازداشت و گفته می‌شود  مبلغ وثیقه وی نیز توسط قاضی مقیسه به میزان ۲ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

همچنین همزمان با انتقال متهمین تعدادی از فعالان مدنی که به همراه خانواده متهمین در مقابل دادگاه حاضر شده بودند از جمله ۳ فعال کارگری به نام های رهام یگانه، هیراد پیربداقی و فرید لطف آبادی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده و پس از تفهیم اتهام “اخلال در نظم عمومی” و صدور قرار بازداشت موقت به زندان اوین منتقل شدند.

اوایل ماه گذشته پرونده هفت متهم پرونده اعتراضات هفت تپه به نام‌های “اسماعیل بخشی، سپیده قلیان، امیر امیرقلی، امیرحسین محمدی فرد، ساناز اله یاری، علی نجاتی و عسل محمدی” پس از جلسه دفاع آخر به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران ارسال شده بود.
لازم به یادآوری است اسماعیل بخشی، فعال کارگری و سپیده قلیان فعال مدنی که هم اکنون به ترتیب در زندان های اوین و قرچک ورامین نگهداری می شوند در تاریخ ۳۰ دی ماه ۹۷، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از مدتی به زندانهای شیبان و سپیدار اهواز منقل شده بودند. بازداشت اسماعیل بخشی و سپیده قلیان در حالی صورت گرفته بود که تلویزیون ایران شب ۲۹ دی ماه در فیلمی با عنوان “طراحی سوخته” اعترافاتی از اسماعیل بخشی، سپیده قلیان و علی نجاتی، عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه که در جریان بازداشت و بازجویی پیشین آنها ضبط شده بود را نمایش داد که در آن گفته بودند با “گروه‌های مارکسیستی و برانداز در خارج از ایران” ارتباط دارند.

سپیده قلیان در تاریخ ۱ مردادماه اعلام کرده بود در اعتراض به “سرکوب و فشار بر زندانیان سیاسی”، “وضعیت خوفناک زندانیان در زندان قرچک ورامین”، “بدرفتاری با خانواده اش در هنگام ملاقات” و “حمایت از امیرحسین محمدی فرد و ساناز اله یاری” دست به اعتصاب غذا می زند. وی در تاریخ ۱۲ مردادماه به اعتصاب غذای خود پایان داد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...