۱۳۹۸ شهریور ۵, سه‌شنبه

وکیل مدافع نوشین جعفری: خانواده موکلم همچنان نگران حال فرزندشان هستند

خبرگزاری هرانا – امیر رئیسیان، وکیل مدافع نوشین جعفری، خبرنگار و عکاس سینما و تئاتر با اشاره به تماس تلفنی موکل خود با خانواده اش گفت “در تماسی که موکلم با خانواده خود داشته، ظاهراً حال خوبی داشته اما خانواده وی همچنان نگران حال فرزندشان هستند”. وی همچنین با اعلام اینکه از اتهامات مطروحه علیه موکلش اطلاع ندارد، گفت که در تاریخ ۲۷ مردادماه به دادسرای امنیت مراجعه کرده است اما بازپرس پرونده با بیان اینکه “پرونده امنیتی است” به او اجازه بر عهده گرفتن وکالت خانم جعفری را نداده است. نوشین جعفری در تاریخ ۱۲ مردادماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. سخنگوی قوه قضاییه در تاریخ ۲۲ مردادماه با تایید خبر بازداشت خانم جعفری اتهامات وی را “تبلیغ علیه نظام” و “توهین به مقدسات” عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایرنا، امیر رئیسیان، وکیل مدافع نوشین جعفری گفت که موکلم روز ۲۸ مرداد و پس از ۱۶ روز از بازداشتش با خانواده خود تماس گرفته و موفق شده با آنها صحبت کند.

این وکیل دادگستری افزود: موکل در تماسی که با خانواده خود داشته، ظاهراً حال خوبی داشته اما خانواده وی همچنان نگران حال فرزندشان هستند.
وی در پاسخ به این سوال که به جز اتهامات توهین به مقدسات و تبلیغ علیه نظام آیا اتهام دیگری به نوشین جعفری تفهیم شده است یا خیر گفت: روز ۲۷ مرداد برای اعلام وکالت در این پرونده به دادسرای امنیت و بازپرس پرونده مراجعه کردم اما با این عنوان که پرونده مطروحه امنیتی است، اجازه وکالت ندادند و در تماسی هم که نوشین جعفری با خانواده خود داشته، صحبتی درباره اتهاماتش نکرده است.

نوشین جعفری در تاریخ ۱۲ مردادماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه در تاریخ ۲۲ مردادماه طی یک کنفرانس خبری با تایید بازداشت نوشین جعفری اعلام کرده بود که وی با اتهاماتی همچون “توهین به مقدسات و تبلیغ علیه نظام” بازداشت شده است.

لازم به ذکر است پیشتر در تاریخ ۱۴ بهمن ماه ۱۳۸۸، در بحبوحه اعتراضات مردمی در جریان دوره دهم ریاست جمهوری، ماموران با حضور در منزل نوشین جعفری که آن زمان «خبرنگار فرهنگی روزنامه اعتماد» بود، او را بازداشت کردند و پس از تفتیش وسایل شخصی و ضبط رایانه شخصی، او را به مکان نامعلومی انتقال دادند.

خانم جعفری که در روزنامه‌نگاری در حوزه فرهنگ فرهنگی و هنری مشغول بود. پس از آزادی به فعالیت‌های فرهنگی خود ادامه داد و عکاسی هنری و عکاسی فیلم و تئاتر را در پیش گرفت.

در مردادماه ۱۳۹۵، نمایشگاه برگزیده عکس‌های نوشین جعفری از فیلم سینمایی “لانتوری” به کارگردانی رضا درمیشیان در خانه هنرمندان برگزار شد. نوشین جعفری برای این مجموعه عکس‌ها، برنده جایزه بهترین مجموعه عکس از دومین جشن عکاسان سینمای ایران شده و کلیه درآمدهای این نمایشگاه نیز صرف قربانیان اسیدپاشی شد.

از مهم‌ترین آثار نوشین جعفری می‌توان به فعالیت در سریال شهرزاد ۲، فیلم لانتوری و فیلم سد معبر اشاره کرد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...