۱۳۹۸ مرداد ۲۸, دوشنبه

یک زن دیگر از امضا کنندگان بیانیه درخواست استعفای آیت‌الله خامنه‌ای بازداشت شد

گزارشها از ایران حاکی است نرگس منصوری یکی از زنان امضا کنندگان بیانیه درخواست استعفای آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، بازداشت شده است. روز گذشته گزارش شد که فاطمه سپهری و حوریه فرج‌زاده در همین رابطه بازداشت شده‌اند.

دیروز اصغر سپهری در توییتی نوشت: "فاطمه سپهری، محمد حسین سپهری (خواهر و برادرش) به همراه محمد نوری‌زاد، جواد لعل محمدی، هاشم خواستار، پوران ناظمی، حوریه فرج‌زاده ،غلامحسین بروجردی و عبدالرسول مرتضوی" که در حمایت از کمال جعفری تجمع کرده بودند، بازداشت شدند.


محسن سیاح، مدیرکل امنیتی استانداری خراسان رضوی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان روز گذشته اعلام کرد: "تعدادی مرتبط با خارج از کشور که از نقاط مختلف ایران برای دامن زدن به اعتراضات، تحریک افکار عمومی علیه نظام و ایجاد ناامنی به مشهد عزیمت کرده بودند پس از هماهنگی محفلی، در حین تجمع غیرقانونی در مقابل دادگستری دستگیر شدند."

به غیر از مدیرکل امنیتی استانداری خراسان رضوی مقام قضایی یا اجرایی دیگری نسبت به این بازداشت‌ها واکنشی نشان نداده اند.

بیشتر بخوانید:

جمعی از امضا کنندگان نامه درخواست استعفای آیت‌الله خامنه‌ای بازداشت شدند

در خردادماه امسال تعدادی از فعالان مدنی‌ و سیاسی در داخل ایران در نامه‌ای خواستار استعفای رهبری جمهوری اسلامی از قدرت و تغییر قانون اساسی ایران شده بودند.

آن‌ها در این نامه خطاب به هموطنان خود، "استبداد سیستماتیک و غیرمسئول" را عامل نابسامانی‌ها و به نتیجه نرسیدن تلاش‌ها برای اصلاح امور ایران دانستند و خواستار استعفای رهبر جمهوری اسلامی از قدرت و تغییر قانون اساسی شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...