۱۳۹۸ مرداد ۲۸, دوشنبه

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات امیرحسین محمدی فرد و ساناز اله یاری برگزار شد

خبرگزاری هرانا – جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات امیرحسین محمدی فرد و ساناز اله یاری، از متهمین پرونده اعتراضات هفت تپه امروز در دادگاه انقلاب تهران برگزار شد. در این جلسه دادگاه با تبدیل قرار بازداشت این متهمان به قرار وثیقه مخالفت شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، امروز یکشنبه ۲۰ مردادماه ۱۳۹۸، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات امیرحسین محمدی فرد و ساناز اله یاری، از متهمین پرونده اعتراضات هفت تپه در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد.


بر اساس این گزارش، قاضی محمد مقیسه پرونده فرصت کافی برای ارائه آخرین دفاعیات را به امیرحسین محمدی فرد نداده است، همچنین جلسه رسیدگی به اتهامات ساناز اله یاری به دلیل کمبود وقت به زمان دیگری موکول شد.

گفته می شود که قاضی مقیسه با تبدیل قرار بازداشت این شهروندان به قرار وثیقه مخالفت کرده است.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات متهمین این پرونده قرار بود صبح روز شنبه ۱۲ مردادماه با حضور متهمین پرونده در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه برگزار شود با این حال این جلسه به روزهای بعد موکول شد. خبرگزاری ایلنا روز یکشنبه در گزارش خود در ارتباط با این جلسه دادگاه از ابلاغ کیفرخواست متهمین پرونده خبر داده بود.

سپیده قلیان از دیگر متهمان این پرونده روز گذشته در همین شعبه دادگاه انقلاب محاکمه شده بود.

لازم به ذکر است در خلال انتقال متهمین به ساختمان دادگاه انقلاب، عسل محمدی یکی از متهمین این پرونده که با قرار وثیقه آزاد بود بازداشت شده و گفته می‌شود مبلغ وثیقه وی نیز توسط قاضی مقیسه به میزان ۲ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

همچنین همزمان با انتقال متهمین به دادگاه تعدادی از فعالان مدنی که به همراه خانواده متهمین در مقابل دادگاه حاضر شده بودند از جمله ۳ فعال کارگری به نام های رهام یگانه، هیراد پیربداقی و فرید لطف آبادی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده و پس از تفهیم اتهام “اخلال در نظم عمومی” و صدور قرار بازداشت موقت به زندان اوین منتقل شدند.

اوایل ماه گذشته پرونده هفت متهم پرونده اعتراضات هفت تپه به نام‌های “اسماعیل بخشی، سپیده قلیان، امیر امیرقلی، امیرحسین محمدی فرد، ساناز اله یاری، علی نجاتی و عسل محمدی” پس از جلسه دفاع آخر به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران ارسال شده بود.
ساناز اله یاری به همراه همسرش امیرحسین محمدی فرد در تاریخ ۱۹ دی ماه ۹۷، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده و علیرغم گذشت ۷ ماه کماکان در زندان اوین نگهداری می شوند. در اردیبهشت ماه سال جاری امیرحسین محمدی فر از بازداشتگاه اداره اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین به بند ۴ و ساناز اله یاری به بند زنان زندان اوین منتقل شدند.

بازداشت ساناز اله یاری در حالی ادامه دارد که شرایط جسمی او به دلیل ابتلا به بیماری نامشخصی که باعث کاهش وزن، ضعف جسمی و لرزش شدید اندام‌ها شده است نگران کننده است. وی همچنین در دستگاه گوارشی نیز دچار مشکل جدی شده و از درد شدید معده رنج می برد.

این زوج بازداشتی از تاریخ ۱۳ تیرماه دست به اعتصاب غذا زدند. ساناز اله یاری در تاریخ ۲۴ تیرماه به اعتصاب غذای خود پایان داده و امیرحسین محمدی فرد علیرغم سپری شدن ۴۰ روز کماکان در اعتصاب به سر می برد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...