۱۳۹۸ مرداد ۲۸, دوشنبه

حجاب اجباری؛ قوه قضاییه خواستار ارائه گزارش عملکرد نهادها در حوزه حجاب شد

خبرگزاری هرانا – سخنگوی قوه قضاییه از دستگاه‌های مسئول خواست گزارش عملکرد خود در حوزه عفاف و حجاب را برابر مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی به دبیرخانه این شورا ارسال کنند. کارگروه مشترک دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در تیرماه امسال بخشنامه ای در خصوص تبلیغ حجاب و پیشگیری و برخورد با هر گونه الگوی پوشش مغایر با معیارهای جمهوری اسلامی تدوین کرده و به عنوان برنامه و راهکار به همه نهادهای قضایی، امنیتی، اجرایی و فرهنگی و آموزشی ارسال کرده بود. هرانا در روزهای اخیر به نسخه پیشنهادی بروز شده این بخشنامه ۲۶ صفحه ای دست یافته است، متن کامل بخشنامه را نیز می توانید در انتهای گزارش به صورت پی دی اف دریافت کنید.


به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از تسنیم، امروز سه شنبه ۲۲ مردادماه ۹۸، سخنگوی قوه قضاییه مدعی شده است که بخش های مختلف نظام حاکمیت در خصوص عفاف و حجاب عملکرد ضعیفی داشته اند.

غلامحسین اسماعیلی در هشتمین نشست خبری خود با اشاره به موضوع عفاف و حجاب اظهار کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی در سنوات مختلف در حوزه عفاف و حجاب مصوباتی را داشته و برای بخش های مختلف حاکمیتی وظایفی را تصویب کرده که لازم الاجراست اما ارزیابی اولیه حکایت از آن دارد که اغلب دستگاه‌های ۲۶ گانه ماموریت‌های خود را به خوبی انجام ندادند”.

وی افزود: همه دستگاه‌های مخاطب مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی باید بار دیگر تکالیف خود را بازخوانی کنند؛ شاید مدیران جدید آمده‌اند و از این وظایف خبر ندارند. تاکید داریم این وظایف را بازخوانی و ماموریت‌های محوله را اجرایی کنند. تاکید بعدی این است که گزارش عملکرد خود در حوزه عفاف و حجاب را برابر مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی به دبیرخانه این شورا ارسال کنند و از دبیرخانه نیز تقاضا داریم از دستگاه‌های مخاطب، مطالبه‌گری کنند.

اسماعیلی علاوه بر تاکید بر انجام این ماموریت اضافه کرد: “به سازمان بازرسی کل کشور نیز از ناحیه رییس قوه‌قضائیه ماموریت داده شده تا عملکرد دستگاه‌های مخاطب را بررسی کنند”.



کارگروه مشترک دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در تیرماه سال جاری بخشنامه ای در خصوص تبلیغ حجاب و پیشگیری و برخورد با هر گونه الگوی پوشش مغایر با معیارهای جمهوری اسلامی تدوین کرده و به عنوان برنامه و راهکار به همه نهادهای قضایی، امنیتی، اجرایی و فرهنگی و آموزشی ارسال کرده بود. نسخه پیشنهادی بروز شده این بخشنامه ۲۶ صفحه ای در اختیار هرانا قرار گرفته است که چکیده ای از آن پیشتر در گزارشی منتشر شده بود. .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...