۱۳۹۸ مرداد ۱۶, چهارشنبه

بازداشت یک شهروند توسط نیروهای امنیتی

خبرگزاری هرانا – یک شهروند به دلیل تصویربرداری از فردی که تحت عنوان “امر به معروف” نسبت به پوشش وی معترض شده بود، توسط مامورین امنیتی بازداشت شد. کارشناسان بسیاری همواره مسئله امر به معروف را دخالت در حوزه شخصی زندگی افراد و متضمن رواج بی قانونی و خشونت دانسته و نسبت به آن هشدار داده اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از تسنیم، ساعات پایانی چهارشنبه ۹ مردادماه ۹۸، یک شهروند در پی تصویربرداری از فردی که تحت عنوان “امر به معروف” به وی معترض شده بود توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

این خبرگزاری بدون اشاره به هویت این شهروند گفته است که روز چهارشنبه فرد “آمر به معروف” نیز از این شهروند تصویربرداری کرده و تصاویر را نیروهای امنیتی گزارش کرده است.


بازداشت این شهروند پس از انتشار تصاویر مربوط به فرد “آمر به معروف” در صفحه “مسیح علینژاد” صورت گرفته است.

لازم به ذکر است روز دوشنبه غضنفرآبادی، رئیس دادگاه های انقلاب تهران در این رابطه گفته بود: در سه مورد فیلم برداری جرم است. یکی از این موارد استحکامات نظامی است دیگری فیلم‌برداری از حریم خصوصی و سومی آن فیلم برداری به قصد همکاری با دولت متخاصم است. با توجه به قرارداد همکاری علی‌نژاد با آمریکایی‌ها کسانی که از خودشان یا دیگران فیلم در رابطه با کشف حجاب بگیرند و به این خانم ارسال کنند مشمول ماده ۵۰۸ قانون مجازات اسلامی خواهند بود و بین یک تا ده سال حبس برای‌شان در نظر گرفته می‌شود.

لازم به یادآوری است کنشگران اجتماعی دخالت بی ضابطه شهروندان در امور و احوالات شخصی یکدیگر را تحت نام امر به معروف یک معضل دانسته و آن را موجب گسترش خشونت و ناامنی در جامعه می خوانند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...