۱۳۹۸ شهریور ۵, سه‌شنبه

دادگاه تجدید نظر؛ یاسمن محبوبی، از دانشجویان بازداشتی در اعتراضات دیماه ۹۶ تبرئه شد

خبرگزاری هرانا – دادگاه تجدید نظر استان تهران رای قطعی خود را در خصوص پرونده یاسمن محبوبی، از دانشجویان بازداشتی اعتراضات دیماه ۹۶ صادر و وی را از اتهامات مطروحه تبرئه کرد. خانم محبوبی در خردادماه ۹۷ توسط دادگاه کیفری دو تهران به ۶ ماه حبس تعزیری و ۲۰ ضربه شلاق محکوم شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، یاسمن محبوبی توسط شعبه ۶۹ دادگاه تجدید نظر استان تهران به ریاست ولی الله فتاحی از اتهامات مطروحه علیه وی در دادگاه بدوی تبرئه شد.


آرش دولتشاهی، وکیل مدافع یاسمن محبوبی، طی یادداشتی در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: “برابر نظر قضات با شرف یکی از شعب مستقل دادگاه تجدید نظر استان تهران تجمعات دانشجویی داخل دانشگاه‌ها فاقد وصف مجرمانه است و رای برائت یکی از دانشجویان بازداشتی حوادث دی ٩۶ صادر شد”.
یاسمن محبوبی، دانشجوی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در دیماه ۱۳۹۶ در جریان یکی تجمع های دانشجویان این دانشگاه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.
وی در خردادماه ۹۷ توسط شعبه ۱۱۷۱ دادگاه کیفری دو تهران از بابت اتهام اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمعات غیرقانونی به ۶ ماه حبس تعزیری و ۲۰ ضربه شلاق محکوم شده بود. که این حکم با استناد به ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی به مدت دو سال تعلیق شده بود.
در اعتراضات اواخر سال ۹۶ که بعضاً با عنوان «اعتراضات دی ماه» از آن یاد می شود، تعداد پرشماری از افراد در شهرهای مختلف بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفتند. طی این اعتراضات در سراسر ایران دستکم ۲۵ تن کشته و حدود ۵ هزار نفر نیز بازداشت شدند.

رحمانی فضلی، وزیر کشور در آخرین گفتگوی خود در این باره اذعان کرد: “اعتراضات دی ماه ۹۶ در ۱۰۰ شهر ایران روی داد که این اعتراضات در ۴۰ شهر به خشونت کشیده شد”. علی ربیعی، وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره اعتراضات دی ماه ۹۶ گفت که این اعتراضات ۱۶۰ شهر کل کشور را در بر گرفت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...