۱۳۹۸ شهریور ۸, جمعه

برای ۹ نفر از معترضان دیماه ۹۶ مجموعا مجازات ۵۰ سال زندان صادر شد



۹ فعال مدنی به نام‌های «بهنام موسیوند»، «سعید اقبالی»، «نادر افشاری»، «محمود معصومی»، «شقایق محکی»، «داریوش آبدار»، «شیما بابایی»، «مژگان لعلی» و «سعید صیفی جهان» از سوی دادگاه انقلاب تهران مجموعا به ۵۴ سال زندان محکوم شدند.


به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، هر یک از این ۹ فعال مدنی بابت اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» و «فعالیت تبلیغی علیه حکومت» از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه به شش سال زندان محکوم شده‌اند.

در بخشی از دادنامه این فعالان مدنی آمده‌است که این افراد در اعتراضات خیابانی دی ماه حضور داشته‌ و اخبار «رسانه‌های معاند نظام» را در فضای مجازی منتشر کرده‌اند و از این طریق اقدام به فراخوان برای برگزاری «اجتماعات غیر قانونی» کرده‌اند.

در دیماه سال ۹۶ ابتدا اعتراض به گرانی در مشهد آغاز شد و بعد بیش از یکصد شهر ایران شاهد تظاهراتی علیه نظام و علی خامنه ای بود. در این تظاهرات که به شدت سرکوب شد، بیش از ۲۰ نفر نیز کشته شدند.

همان زمان مقامات آمریکا از سرکوب مردم معترض انتقاد کردند و اعلام داشتند با خواست مردم ایران همراهی می کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...