۱۳۹۸ مرداد ۱۶, چهارشنبه

آنیشا اسداللهی با تودیع قرار آزاد شد

خبرگزاری هرانا – آنیشا اسداللهی، دقایقی پیش با تودیع قرار وثیقه از زندان اوین آزاد شد. وی در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه همزمان با روز جهانی کارگر در مقابل مجلس شورای اسلامی بازداشت و پس از چند روز با تودیع قرار آزاد شده بود. خانم اسداللهی در تاریخ ۲۸ خردادماه مجدداً بازداشت شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز سه شنبه ۱۵ مردادماه ۱۳۹۸، آنیشا اسداللهی با تودیع قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.

آنیشا اسداللهی، مورخ ۱۱ اردیبهشت ماه سال جاری همزمان با روز جهانی کارگر، در تجمعی که به همین مناسبت برگزار شده بود به همراه تعداد زیادی از فعالان این حوزه بازداشت و به زندان منتقل شد. خانم اسداللهی نهایتا با قرار کفالت و پس از چند روز به صورت موقت آزاد شده بود.

وی حدود ساعت نه و نیم شب سه شنبه مورخ ۲۸ خردادماه، در خیابان کمیل و در زمان بازگشت از محل کار (آموزش زبان) توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده بود.
روز پنجشنبه ۳ مردادماه، پدر و مادر آنیشا اسدلهی برای اولین بار موفق به انجام ملاقات کابینی با وی شدند. خانم اسدالهی روز دوشنبه ۷ مردادماه ۱۳۹۸، از بند ۲۰۹ زندان اوین به بند زنان این زندان منتقل شد.

گفتنی است که آنیشا اسداللهی فارغ التحصیل رشته مهندسی برق در دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی بوده و پیش از بازداشت به عنوان مدرس زبان انگلیسی در آموزشگاه‌های خصوصی به کار مشغول بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...