۱۳۹۸ مرداد ۲۲, سه‌شنبه

بازداشت شدگان روز جهانی کارگر؛ جلسه آخرین دفاع ناهید خداجو برگزار شد

خبرگزاری هرانا – روز جاری جلسه آخرین دفاع ناهید خداجو، در دادسرای اوین برگزار شد. ناهید خداجو در تاریخ۱۱ اردیبهشت‌ماه و همزمان با روز جهانی کارگر، به همراه ده‌ها تن از شرکت کنندگان در تجمع اعتراضی در مقابل ساختمان مجلس بازداشت و در تاریخ ۱۳ خردادماه با تودیع قرار وثیقه آزاد شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز شنبه ۱۹ مردادماه ۹۸، جلسه آخرین دفاع ناهید خداجو، از بازداشت شدگان روز جهانی کارگر برگزار شد.


در این جلسه دادگاه که در شعبه ۴ بازپرسی دادسرای اوین برگزار شده است دو اتهام ” اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی” و ” اخلال در نظم و آسایش داخلی کشور” علیه وی تفهیم و خانم خداجو با اشاره به حق کارگران برای مطالبه گری، فعالیتهای صنفی و برگزاری مراسم روز جهانی کارگر اتهامات مطروحه را رد کرده است.

لازم به یادآوری است که روز چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸، همزمان با روز جهانی کارگر، ده‌ها تن از شرکت کنندگان در تجمع اعتراضی در مقابل ساختمان مجلس در پی ورود نیروهای امنیتی و به خشونت کشیده شدن این تجمع بازداشت شدند.

در تاریخ ۱۳ خردادماه ناهید خداجو عضو هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران و از بازداشت شدگان تجمع روز جهانی کارگر با تودیع قرار وثیقه و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شده و تعدادی دیگر از بازداشت شدگان از جمله، مرضیه امیری، ندا ناجی و عاطفه رنگریز کماکان در بازداشت هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...