۱۳۹۸ مرداد ۲۱, دوشنبه

مکارم شیرازی: حضور زنان در ورزشگاه‌ها ضرورتی ندارد

ناصر مکارم شیرازی، مرجع تقلید شیعه، بار دیگر خواستار حضور نیافتن زنان در ورزشگاه‌ها شد.

این در حالی است که فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا، تا نهم شهریور به ایران مهلت داده تا تکلیف حضور زنان در ورزشگاه‌ها مشخص شود.


در همین حال وب‌سایت اعتماد آنلاین با اشاره به این موضوع از مراجع تقلید درباره ورود زنان به ورزشگاه‌ها سؤال کرده است.

ناصر مکارم شیرازی در پاسخ به این پرسش نوشت که «جو حاکم در ورزشگاه‌ها برای حضور زنان مناسب نیست و ... اضافه بر این در بعضی انواع ورزش، مردان پوشش مناسبی در برابر زنان ندارند».

این مرجع تقلید شیعه تاکید کرد که زنان باید از حضور در ورزشگاه‌ها خودداری کنند «به خصوص این‌که این برنامه‌ها را از رسانه‌ها می‌توانند ببینند و حضور آنها ضرورتی ندارد».

سال گذشته و در بازی تیم پرسپولیس ایران با کاشیما آنتلرز ژاپن که روز شنبه هفته جاری برگزار شد تعدادی از زنان به صورت گزینش شده حضور داشتند. براساس گزارش‌ها، دولت ایران پس از فشار فیفا به حضور این زنان در ورزشگاه تن داد.

پس از این اتفاق برخی از دیگر مراجع تقلید شیعه بار دیگر با حضور زنان در ورزشگاه‌ها​ مخالفت کردند.

یک روز پیش از این، لعیا جنیدی، معاون حقوقی رئیس جمهور ایران، درباره ضرب‌الاجل فیفا به جمهوری اسلامی برای مشخص شدن حضور زنان در ورزشگاه‌ها گفته بود که «دولت موافق حضور زنان در ورزشگاه‌ها است و این مسئله هیچ منع قانونی ندارد.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...