۱۳۹۸ مرداد ۲۱, دوشنبه

مریم محمدی و اسرین درکاله به بند زنان زندان اوین منتقل شدند

خبرگزاری هرانا – مریم محمدی و اسرین درکاله، دو فعال حقوق زنان از بازداشتگاه اداره اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین به بند زنان زندان اوین منتقل شدند. مریم محمدی در تاریخ ۱۷ تیرماه و اسرین درکاله در تاریخ ۶ مردادماه توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی بازداشت شده اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طی روزهای چهارشنبه ۱۶ و پنجشنبه ۱۷ مردادماه ۹۸، اسرین درکاله و مریم محمدی از بازداشتگاه اداره اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین به بند زنان این زندان منتقل شدند.


روز دوشنبه ۱۷ تیرماه ۹۸، مریم محمدی، فعال حقوق زنان توسط مامورین اداره اطلاعات در منزل شخصی بازداشت شده بود.تنها چند روز بعد مورخ ۶ مردادماه ۹۸، اسرین درکاله، دیگر فعال این حوزه به شکل مشابهی بازداشت شد.

این شهروندان هر دو در حوزه توانمندسازی زنان از جمله سوادآموزی فعالیت می‌کردند. مریم محمدی و اسرین درکاله در تاریخ ۱۶ اسفندماه ۹۷ در مراسمی که در تهران به مناسبت ۸ مارس در روز جهانی زن توسط انجمن ندای زنان ایران برگزار شده بود، در ارتباط با موضوعاتی با عناوین “زنان نیروی اصلی اعتراض” و “چهل سالگی جنبش زنان” به ایراد سخنرانی پرداخته بودند.

گفتنی است دو تن دیگر از همکاران انجمن مذکور به نام‌های اکرم نصریان و ناهید شقاقی نیز، در اردیبهشت ماه سال جاری توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند.

اکرم نصریان، روز یکشنبه ۵ خردادماه پس از ۲۷ روز با تودیع قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی از بازداشتگاه اداره اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین آزاد شد و ناهید شقاقی دیگر فعال بازداشتی نیز در تاریخ ۱ تیرماه با تودیع قرار وثیقه و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...