۱۳۹۸ مرداد ۲۲, سه‌شنبه

حمایت ۱۴ فعال زن از بیانیه زنانی که خواستار استعفای خامنه‌ای شده‌اند

چند روز پس از انتشار بیانیه ۱۴ کنشگر زن در ایران که خواستار «استعفای خامنه‌ای» و «گذار از جمهوری اسلامی» شده بودند، ۱۴ فعال زن در خارج از ایران با انتشار نامه‌ای از این زنان حمایت کردند.

در بخشی از این نامه آمده است: «می‌دانیم در امنیتی‌ترین و پرخفقان‌ترین برهه‌ از دوران معاصر، تنها باوری عظیم می‌تواند این گونه بی‌پروا، علیه حکومت زن‌ستیز جمهوری اسلامی و تبعیض جنسیتی سراسر ظالمانه‌اش بشورد».


این نامه را نازنین افشین‌جم، رویا برومند، لادن برومند، نازنین بنیادی، اعظم بهرامی، رویا حکاکیان، نعیمه دوستدار، مسیح علی‌نژاد، ناهید فرهاد، مهرانگیز کار، شیما کلباسی، مریم معمارصادقی، آذر نفیسی و لیلی نیکونظر امضا کرده‌اند.

امضاکنندگان این نامه همچنین نوشته‌اند که «تمام تجربه کنشگری و توان رسانه‌ای‌مان را به کار بگیریم و از هیچ تلاشی در انعکاس صدای شما فروگذار نخواهیم کرد».
نخستین بیانیه ۱۴ امضایی خرداد امسال و از سوی شماری از کنشگران در داخل ایران منتشر شد. شماری از امضاکنندگان آن بیانیه بازداشت شده یا از حملات ب خود خبر داده‌اند.

بیانیه‌ای که هفته گذشته با امضای ۱۴ کنشگر زن در داخل ایران منتشر شد به بیانیه قبلی اشاره کرده و علاوه بر تأکید بر خواسته آنان مبنی بر «استعفای خامنه‌ای»، حکومت ولایت مطلقه فقیه را عامل «حذف ضدانسانی نیمی از جمعیت کشور» معرفی کرده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...