۱۳۹۸ مرداد ۲۸, دوشنبه

سخنگوی قوه قضاییه؛ دلیل بازداشت نوشین جعفری توهین به مقدسات و تبلیغ علیه نظام بوده است

خبرگزاری هرانا – غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضایی در هشتمین نشست خبری خود، با تایید خبر بازداشت نوشین جعفری، خبرنگار و عکاس سینما و تئاتر گفت که وی با اتهاماتی همچون “توهین به مقدسات و تبلیغ علیه نظام” بازداشت شده است. اسماعیلی جزئیات بیشتری در خصوص این پرونده ارائه نکرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از میزان، امروز سه شنبه ۲۲ مردادماه ۱۳۹۸، غلامحسین اسماعیلی در هشتمین نشست خبری خود در پاسخ به سوالی مبنی بر بازداشت نوشین جعفری گفت: اصل بازداشت این فرد را تایید می‌کنم.


اسماعیلی مدعی شد: “بازداشت این فرد به دلیل شغلش نبود بلکه به دلیل اهانت به مقدسات و سید الشهدا و تبلیغ علیه نظام بوده که تحت تعقیب کیفری قرار گرفته است”.

وی در ادامه با ادعای اینکه از منزل و اماکن فنی مرتبط با نوشین جعفری مستنداتی کشف شده است گفت که “این مستندات دور از شان افراد شاغل در برخی از حرفه ها است”.

سخنگوی قوه قضاییه در پایان گفت که در رابطه با این پرونده تا بررسی کامل نمی تواند جزییات را مطرح کند.

نوشین جعفری طی هفته گذشته توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده بود.

لازم به ذکر است پیشتر در تاریخ ۱۴ بهمن ماه ۱۳۸۸، در بحبوحه اعتراضات مردمی در جریان دوره دهم ریاست جمهوری، ماموران با حضور در منزل نوشین جعفری که آن زمان «خبرنگار فرهنگی روزنامه اعتماد» بود، او را بازداشت کردند و پس از تفتیش وسایل شخصی و ضبط رایانه شخصی، او را به مکان نامعلومی انتقال دادند.

خانم جعفری که در روزنامه‌نگاری در حوزه فرهنگ فرهنگی و هنری مشغول بود. پس از آزادی به فعالیت‌های فرهنگی خود ادامه داد و عکاسی هنری و عکاسی فیلم و تئاتر را در پیش گرفت.

در مردادماه ۱۳۹۵، نمایشگاه برگزیده عکس‌های نوشین جعفری از فیلم سینمایی “لانتوری” به کارگردانی رضا درمیشیان در خانه هنرمندان برگزار شد. نوشین جعفری برای این مجموعه عکس‌ها، برنده جایزه بهترین مجموعه عکس از دومین جشن عکاسان سینمای ایران شده و کلیه درآمدهای این نمایشگاه نیز صرف قربانیان اسیدپاشی شد.

از مهم‌ترین آثار نوشین جعفری می‌توان به فعالیت در سریال شهرزاد ۲، فیلم لانتوری و فیلم سد معبر اشاره کرد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...