۱۳۹۸ مرداد ۱۶, چهارشنبه

ترویج روحیه جنگ طلبی در نمایشگاه نوشت افزار کودکان و نوجوانان / تصاویر

خبرگزاری هرانا – صبح روز جاری هفتمین نمایشگاه نوشت افزار ایرانی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تهران افتتاح شد. در این نمایشگاه نوشت افزارهایی به نمایش گذاشته شده که بعضا حاوی تصاویری هستند که مفاد ایدئولوژیکی چون “آشنایی با آرمان های شهادت طلبی” را منتقل می‌کنند. برخلاف مقاوله نامه های بین المللی بخصوص پیمان نامه حقوق کودک و بخش عدم به کارگیری کودکان در امور نظامی، کودکان و نوجوانان در این نمایشگاه با استفاده از ابزار روز و به کارگیری سازمانهای مختلف فرهنگی هدف آموزش و پرورش ایدئولوژیک و شرکت در جنگ قرار گرفتند.


به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از میزان، امروز دوشنبه ۱۴ مردادماه ۱۳۹۸، هفتمین نمایشگاه نوشت افزار ایرانی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تهران افتتاح شد.

در این نمایشگاه نوشت افزارهایی به نمایش گذاشته شده که بعضا حاوی تصاویری هستند که مفاد ایدئولوژیکی چون “آشنایی با آرمان های شهادت طلبی” را منتقل می‌کنند.

برخلاف مقاوله نامه های بین المللی بخصوص پیمان نامه حقوق کودک و بخش عدم به کارگیری کودکان در امور نظامی، کودکان و نوجوانان در این نمایشگاه با استفاده از ابزار روز و به کارگیری سازمانهای مختلف فرهنگی هدف آموزش و پرورش ایدئولوژیک و شرکت در جنگ قرار گرفتند.

بر اساس پیمان‌نامه حقوق کودک، یک کودک، فرد زیر سن ۱۸ سال تعریف می‌شود. ایران از سال ۱۳۷۳ به این پیمان پیوسته است.

بر اساس این تعهدنامه استفاده از کودکان و نوجوانان در نظامی‌گری ممنوع است.

با این حال همچون بخش های کار کودکان، مجازات و اعدام کودکان و ازدواج قانونی کودکان این بخش از تعهدات نیز از سوی دولت ایران با ترویج روحیه جنگ طلبی افراد زیر سن ۱۸ سال نادیده گرفته می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...